Varulv [R4] Den stora konstutställningen

Tja, vi får väl satsa på att hänga sådana som själva säger sig vara icke-bybor. Låter mest riskfritt. Dvs Sysp och Isac.

Sen lär vi inte behöva tänka så mkt mer för då är nog spelet slut på ett eller annat sätt.

Hemligheten är att Det stora museet är Nationalmuseum i Stockholm. Se jättesmulan i mitt första inlägg i spelet.

Passa dig, jag kan kung fu!
Om inte kung du är nån sorts omskrivning för väktande hjälper det nog föga är jag rädd. Du kan då inte rösta på mig så att ni vinner i alla fall, än finns det tid att tänka med det du har bakom pannbenet. 😘

Yo Varulvsklubben!

Jag vill inte behöva tjata om det här:

Den här rundan slutar torsdag 19/3 kl. 18.00 Obs! Ny tid pga rollspel.

Pannben ja, ska se vad jag kan hitta där bakom.

Om vi nu är 2-2-2 här så har ju ulvarna fördel eftersom de kan mörda, och de vinner dessutom när de är lika många som övriga tillsammans. Och DTF och byn har nackdel eftersom de måste ha ihjäl ALLA andra för att vinna.

Så ulvarna vinner garanterat om vi inte hänger en ulv. Och om vi hänger någon annan blir det snajpbattle.

Hänger vi en ulv och sen får in första rösten på den andre ulven så blir det såhär:

Nu B2-U2-X2
Nästa runda B1-U1-X2
Nästnästa runda B1-X2 (eller tvärtom)

Så om ulvarna förlorar snajpduellen nästa runda blir det alltså den sida som de valde att INTE mörda denna runda som vinner.

Well, 100% förlust är ju sämre än vad alternativet nu är, så jag behåller min röst på Sysp.

Vi kan ju alltid chansa på att Bonk är för upptagen på navelpillarkonferens för att lägga någon röst imorgon också...

Sen baseras ju allt det här på att Octa hade rätt ang vem som är vem också. Så klart säkrast att hänga någon som faktiskt erkänt sig vara scum.

Någon annan med annan resonans bakom pannbiffen?

Så ulvarna vinner garanterat om vi inte hänger en ulv. Och om vi hänger någon annan blir det snajpbattle.
Här blev det fel. Uvarna vinner om vi hänger en icke-ulv. Om vi hänger en ulv nu så kan vi hänga den andre ulven nästa runda utan att han hinner mörda någon. Och då blir det den sida som inte fått mord på sig denna runda, som vinner.

Här blev det fel. Uvarna vinner om vi hänger en icke-ulv. Om vi hänger en ulv nu så kan vi hänga den andre ulven nästa runda utan att han hinner mörda någon. Och då blir det den sida som inte fått mord på sig denna runda, som vinner.
Så denna runda röstar vi ut Sysp och nästa runda BM. Sen är det bara D3F och byn kvar som tävlar. Jag vet BM:s färg, jag har inget att vinna på att ljuga om det. Störst hot för oss är ulvarna just nu, samma gäller för byn som jag förstått det.

Hur kan du veta det?
Är ni på samma lag?
Nope är på samma lag som Octa. Fråga mig inte varför, men om Bio vaknar till liv kan han bekräfta att vi fick info om BM genom Octas siande av BM. Varför vi fick info om siandet vet jag inte. Octa siade dock BM, så färgen på BM är känd för D3F. Varför det blev så vet jag inte.

Nope är på samma lag som Octa. Fråga mig inte varför, men om Bio vaknar till liv kan han bekräfta att vi fick info om BM genom Octas siande av BM. Varför vi fick info om siandet vet jag inte. Octa siade dock BM, så färgen på BM är känd för D3F. Varför det blev så vet jag inte.
Men Octa påstod sig ju veta allas tillhörighet redan innan han hunnit sia?

Men Octa påstod sig ju veta allas tillhörighet redan innan han hunnit sia?
Jo, men han valde att sia BM ändå, istället för att låta siandet slumpas vidare. Fråga inte mig varför han valde att sia BM på slutet, han hade förmodligen sin skäl. Vet bara att det var vad han gjorde.

Back