Varulv [R3] Den stora konstutställningen

Jo, så var det ju

Röst: @Big Mama

också.

Du verkar väldans ovillig att ge oss något. Kan det vara så att du bara har en länk och en bild?

Jag har "alias" i mitt pm. Nära relaterat till min jättehemliga Hemlighet.
Ja då verkar det väl som att du borde kunna gröna mig i alla fall.
Om du är bybo.
Jag kan ju tyvärr inte göra det mot dig då du inte kommer med nåt tjusigt tillbaka som jag kan bekräfta.

Fan då, tänkte att Sidd kanske skulle vara grönad då ulvar inte kan bli siare men när jag läser igenom reglerna från R1 så står det att ulvar faktiskt kan bli siare.

Jag har iallafall fått pm av Basse som säger att jag är siare. Så vi vet att Stradh försökte sia Sidd och att Sidd därefter blev siare.

Detta betyder också att jag tyvärr till 100% kommer bli nattmördad då ulvarna inte kommer låta mig sia.

Alltså @Sidd jag tycker det är helt obegripligt att vi inte förstår varandra om vi har samma länk. Kan du verkligen inte köpa Vimes smula?

Ja då verkar det väl som att du borde kunna gröna mig i alla fall
Du drar lite väl stora växlar på smådetaljer. Vi vet ju inte vad ulvarna fått för alibi-info. Är det en länk? En mening?

Jo, så var det ju

Röst: @Big Mama

också.

Du verkar väldans ovillig att ge oss något. Kan det vara så att du bara har en länk och en bild?
Så Vimes och Brynolf hugger här nu på BM med röster.
Verkar som att vi har fått igång ett krig mellan busfraktionerna i alla fall.
Gissar att ViBry är ulvar som ändå ska nattmörda Sidd och nu försöker dreva ut DTF.
Brynolf låssas helt ignorera att Vimes tydligt deklarerat att det inte skulle finnas en hemlighet.

Det har ju tom konstkungen Basse liksom som en premiss i reglerna.
Men det glömde Vimes när denne skrev en lite för snabb post: se R3:22.

Brynolf låssas helt ignorera att Vimes tydligt deklarerat att det inte skulle finnas en hemlighet.
Vad dillar du om nu då?

@Sidd tycks tro att det finns EN hemlighet som alla bybor delar.

@Vimes säger att nej det är inte så troligt.

@Brynolf säger att JAG har minsann en egen hemlighet åtminstone.

Hur låtsas jag att jag ignorerar ett inlägg som du själv sett att jag svarat på?

Jag har "alias" i mitt pm. Nära relaterat till min jättehemliga Hemlighet.

Aha, ja okej. Ja, en sak är ju ett alias för något annat. Check.

Hemligheten vet jag inte, syftar ni på aliasgrejen?

Med tanke på hur ute ur säcken den här katten är så är det ju helt legendariskt att hälften av oss inte förstår varandra och den andra hälften sitter och gömmer sig. Det är ju öppet mål här, ulvakräk!

Om Sidds "alias: brusis" syftar på museets alias måste jag säga att det var en JÄVLIGT långsökt smula.

Basse har ju för vana att free-basea lite med upplägget. Jag avskyr att citera pm. Jag fick iallafall hemlig information om att det är två DTF:er i spel som egentligen är ”entreprenörer i finance-tech”.

Jag misstänkte att någon annan spelare skulle ha fått info om hur många ulvar det finns men så tycks inte vara fallet?

I R1 trodde jag rätt länge att det var fler spelare som hade liknande information. @Vimes skämtade exempelvis tidigt i R1 om att den tredje fraktionen kanske var ”rädda våtmarkerna aktivister” vilket jag tolkade som att Vimes kanske satt på liknande info som undertecknad.
Även Sidd frågade om DTF:erna och hur många vi trodde de var vilket gjorde att jag tänkte att även Sidd kanske hade något liknande.
Men som jag tolkar er tycks så inte vara fallet vilket gör det hela väldigt förvirrande.

Har någon liknande hemlighet som mig om det faktiska spelupplägget? Eller hittade Basse på något skojsigt och hade redan bestämt alla andra roller när jag anmälde mig till spelet en minut innan deadline?
Eller är vi typ tre bybor i spel kvar som kommer bli brutalt slaktade av DTF:er och ulvar?

Jag tror inte att det här är en grej, utan jag tror grejen är samlingarna och vilka föremål som ingår.

Något som kan vara kul att kolla är hur många föremål det finns i den länk man fått. Inte exakt antal kanske, men mellan tummen och röven. Jag har mellan 200 och 300.

Octa, om du har info om D3F - finns det någon rimlig anledning till att inte bara outa?

Back