Varulv [R2] Den stora konstutställningen

Jag tror vi har årets första ”Ka-pow”-gate🤣

Jag har fattat det som att Vimes och Brynolf läser av Impe fel - eller är bus på samma lag som Impe.
Impe kommer med samma förklaring.
(Nu som efterhandskonstruktion)

Jag uppfattade Impes post som att Impe låssades bli glad över att hittat en fel-grej av Hägern: och då bara skrev ”Ka-pow”
…innan Impe sen formulerar sin påstådda PMpost från Basse.

Att det fetstilade Ka-pow skulle varit med i PM från Basse tänkte jag alltså INTE var med.

Impe låssades bli glad med Ka-pow.
Och använder det nu för att ta rygg på Vimes/Brynolf.
Ka-pow är med innanför citationstecknen i @Impetigo s PM, så det här spåret tror jag inte är så matnyttigt

Jag löste tillbaka i r1 och råkade fånga @Hägerstrand i en uppenbar lögn.

Det är svårt att hålla många lögnaktiga trådar i huvudet samtidigt kan man konstatera.

😘

Fulclaimar så ofta att jag fick en kommentar om det från SL i mitt pm

Haha, du lär ju tro att det här är SL-fudgeande, men nä…Random.org har utsett dig till…

trumvirvel
mera trumvirvel

JOKER!!

Du är bybo och joker. Jokern får en förmågeanvändning (ej nattmord) som riktats mot sig att slumpmässigt hamna någon annanstans.

Du har ingen hemlig information om spelet, men kan absolut betraktas som en avdelningschef som försöker gjuta olja på vågorna och tala om för Greger att, nej, man får faktiskt inte röka på arbetsrummet. Inte ens han som är så duktig på skulpturer och Tobias Sergel.

(Huruvida andra har fått sånt här PM med bakgrundsrelsterad info kan vara lite svårt att svara på. Förmodligen är det bara SL som fått inspiration eller något).

Dooo tell @Hägerstrand var i ditt fantastiska pm menar du att basse kommenterar ditt myckna falskclaimande?

Ingenstans? Men vad är det då för pm du hänvisar till i r1? Har du fått TVÅ pm?

Dooo tell @Hägerstrand var i ditt fantastiska pm menar du att basse kommenterar ditt myckna falskclaimande?

Ingenstans? Men vad är det då för pm du hänvisar till i r1? Har du fått TVÅ pm?
Vad tänker du att "Haha du lär ju tro att det här är SL-fudgande" hänvisar till? Jag tänkte att det handlar om att jag kommer stå på osäker mark när jag claimar rollen, med tanke på de senaste spelens historik. Presentera gärna din alternativa tolkning.

Så här långt hade jag hunnit med sndra delen av mitt försvarstal baserat på mjuka värden och r1, nu pausar jag den genomläsningen då det inte verkar vara nödvändigtvatt fortsätta och jag ska göra annat en stund:

Stradh har röstat på Anthrox och blivit kraftigt ifrågasatt iom att det bara är tre clsimade powerroller vid tillfället.

18.27 lägger Stradh ned sin röst.

18.54 claimar Stradh powerroll och det hela tar sin början.

Hägern svarar i #138 med ”haha ge dig” vilket känns lite onödigt konfrontativt och kan läsas som ett sätt för en ulv att undegräva motclaimet omedelbart - avfärda det som uppenbart nonsens. Jag och Antjrox skirver typ ”varför väntade du så länge med att outa?” (#140) Respektive ”spänningen tätnar” (#139). Mer rimliga saker att skriva i det läget som bybor. Nyfikna på vem av de andra tre som falskclaimat (Hägern är ju inte nyfiken förstås, han vet vem som falskclaimat).

#141 Antjrox frågar vilken roll Stradh har, där

Ich så tyckte jag det var fel iom att det riskerade att blottlägga vår siare, med facit i hand borde vi outat allt så att Högern hade rykt 100% nu i r2.

#142 stradh påpekar att Hägerns ”haha ge dig” är ulvigt. Helt rätt med facit i hand.

#143 stradh tvekar på att outa roll. ”Det skulle vi ju inte säga”. Också helt rätt i baclspegeln. I nästa inlägg outar han ändå siare, kände nog av en del press här. Frågar i #145 vem som är den andra siaren (åteirgen rätt i backspegeln men där och då kändes det som en tydlig ulv som ville mörda siaren).

Antjrox antivlaimar siare - jag var inte glad över detta iom att jag tyckte att hannpekade alldeles för hårt mot Hägern som siare (om Stardh var ulv mäste uu Hägern vara siare i lin värld). Jag bestämmer mig för att försöka ge siarvibbar resten av rundan så att ulvarna ska missa Itt nattmord på Högern som jag såg som siaren.

I #150 skriver Hägern ”Jag är nästan fine med att hänga Stradh helt utan att någon annan outar, för det här håller för dåligt när man läser hur han reagerat sen vi började outa” och det läste jag som ”Jag är siaren! Hur ska vi få ut Stradh utan att avslöja detta?”

Därför la jag röst på Stradh med mitt kortfattade ”Agree” sen. I mitt huhud skickade jag signal till Hägern att jag uplfattade hans siarclaim och trodde på honom feamför Stradh.

Hade vi i stället outat siare här så hade förstås Stradh fått leva och jag eller Hägern rykt. Det hade varit det rätta och det är skitsurt att jag bidrog så myclet till att mörka siaren. Å andra sidan så kunde VILKEN BYBO SOM HELST insisterat på att outa siaren så det var till shor del ett kolektivt veslut att nöja oss med att Stradh var så röd så att outandet av siaren var lverflödigt.

Sen kommer Högerns inlägg om sitt pm som upöenbarlugen är ett annat pm än det som han sedan lägger ut ibtråden.

Tänkte att hemligheten fortfarande kanske skulle kunna vara dold.
Att peka på smulningen borde för oss bybor som vet göra det självklart.
Eftersläntrande bybor kommer inte kunna snacka bort att de INTE smulat.
Risken med att gräva efter om folk har delat sin information eller ej är väl att ulvar kan börja se mönster också för att anpassa sin information? Ulvar och vanliga bybor har information, även om ulvarnas information inte är densamma men närliggande om jag fattat rätt. Din strategi är väl förvisso bärande om vi vill gräva fram vilka D3F är, för deras intresse lär ju rimligen vara att smälta in bland bybor? Tänker jag. Detta utifrån att den tredje fraktionen vill stå kvar som ensamma på spelplan för att vinna. Genom att leta ulvar så får de bort en fraktion som kan hota dem med nattmord, samtidigt som de under resans gång rensar ut bybor för att i slutspel vara i numerärt övertag. Eller tänker jag snett någonstans? Försöker förstå spelet utifrån olika perspektiv.

Ulvarna vill väl som vanligt mest gömma sig och vända övriga fraktioner mot varandra.

Så om du genom att dela informationen eller söka efter informationen är ute efter att sätta dit D3F så förstår jag helt ditt resonemang. Om det handlar om att försöka sätta dit ulvar, är jag mer tveksam. Då är det nog klokare att som bybo sitta på sin egen kammare och söka mönster, utan att få andra att peka på att informationen är delad.

Så sammantaget. Ulvar vill vända fraktionerna mot varandra och byborna mot varandra. D3F vill nog spela med byborna för att söka ulvar, då ulvarna är största hotet, samtidigt som de i jakten på ulvar kan fasa ut bybor och skaffa sig numerärt övertag att utnyttja för att sedan peta ut bybo efter bybo genom utröstningar. Medan byborna, som alltid vill söka efter ulvar. Skillnaden i detta spel är att byborna även är hotade av D3F.

I det läget känns det som bybor kan vinna något på att luska fram information, då det är D3F svaghet som jag läser det. Ulvarna är ett starkt hot, men ulvarna kan även bli ett verktyg för den D3F som kan gömma sig som bybo tills ulvarna är eliminerade, varpå vi sitter i ett läge där D3F vinner på att byborna är så få att de inte kan få röst-övertaget.

Vad tänker du att "Haha du lär ju tro att det här är SL-fudgande" hänvisar till? Jag tänkte att det handlar om att jag kommer stå på osäker mark när jag claimar rollen, med tanke på de senaste spelens historik. Presentera gärna din alternativa tolkning.

Min ”alternativa tolkning” är att du säger i r1 att SL kommenterat i ditt pm att du ofta falskclaimar och nör du sen postar ”ditt pm” i r2 så finns ingen sån kommentar där.

Du hade uppenbarligen glömt att du hänvisat till innehåll i ditt äkta pm i r1 och glömde ta höjd för det.

Hägern svarar i #138 med ”haha ge dig” vilket känns lite onödigt konfrontativt och kan läsas som ett sätt för en ulv att undegräva motclaimet omedelbart - avfärda det som uppenbart nonsens. Jag och Antjrox skirver typ ”varför väntade du så länge med att outa?” (#140) Respektive ”spänningen tätnar” (#139). Mer rimliga saker att skriva i det läget som bybor.
"Haha ge dig" handlade om att Stradh gett ett helt otvetydigt "jag har inte powerroll" tidigare. Att en spelare som drevas byter från "jag har ingen powerroll" till "jag har powerroll" är så mycket ulv-som-gett-upp-beteende som det kan bli i alla spel jag hittills har spelat.

"Haha ge dig" är en helt normal respons på det.

Min ”alternativa tolkning” är att du säger i r1 att SL kommenterat i ditt pm att du ofta falskclaimar och nör du sen postar ”ditt pm” i r2 så finns ingen sån kommentar där.

Du hade uppenbarligen glömt att du hänvisat till innehåll i ditt äkta pm i r1 och glömde ta höjd för det.
Vad tänker du att "Haha du lär ju tro att det här är SL-fudgande" refererar till?

Mjao det hade ju varit rimligt om du hade råkat bli siare. Men joker-rollen tycker jag inte passar in i det där internskämtet.

Det är liksom "haha du som alltid fulclaimar siare, nu kommer ingen tro på dig för att nu är du... INTE siare".

Mjao det hade ju varit rimligt om du hade råkat bli siare. Men joker-rollen tycker jag inte passar in i det där internskämtet.

Det är liksom "haha du som alltid fulclaimar siare, nu kommer ingen tro på dig för att nu är du... INTE siare".

Mitt PM ser ut som det jag citerar. Jag är bybo och joker.

Om du accepterar det som sanning för en stund, tycker du då att det är en konstig tolkning från min sida att den första raden handlar om mina outningar de senaste spelen? Jag vet inte vad annat jag skulle tolkat den som.

Om du accepterar det som sanning för en stund, tycker du då att det är en konstig tolkning från min sida att den första raden handlar om mina outningar de senaste spelen?
Nä, klart det är det som åsyftas. Jag tycker bara det inte riktigt passar med rollen du säger dig ha fått.

Meen samtidigt vore det väl rimligare att claima siare om du nu vore ulv och ville få det där internskämtet att klicka bättre.

Meen samtidigt är ju siare ett vanskligare claim eftersom det lätt kan kontrolleras om du verkligen siat någon.

Meen samtidigt kan man ju knappast räkna med att få leva särskilt länge som fulclaimare i vilket fall, så att man lätt blir avslöjad i R4 kvittar ju om du ändå lär åka ut senast R3.

Så visst, det här blir ju mest en metaanalys av Basse, men jag tycker det vore rimligare av honom att skriva sådär om du fått en annan powerroll än Joker.

Om det handlar om att försöka sätta dit ulvar, är jag mer tveksam.
Fattar inte?
Ulvarna har inte den hemliga infon.

Har Dtf den?

Outar vi bybor (å alla bybor gör det samtidigt) så har vi väl då full koll vilka som INTE är bybor.
Bara att rösta ut dessa sen.

Fattar inte?

Har Dtf den?

Outar vi bybor (å alla bybor gör det samtidigt) så har vi väl då full koll vilka som INTE är bybor.
Ulvarna har väl snarlik information men inte den hemliga informationen?

Jag hinner som sagt sannolikt inte spela så myclet mer innan deadline då jag jobbar sent.

Jag kan nog inte tydligare peka på varför Hägern är ulv än vad jag redan gjort men räknar med att folk kommer flytta över röster dit när de loggar in på lunchen.

Grönast tycker jag nu @Brynolf är, främst pga att han har varitmest tydligt kritisk mot Hägerns pm-dribbel. Sen var han väldigt frånvarande i r1 men vet inte rikiggt om lågflygeri var en särskilt grym ulvtaktik där i en runda som handlade om att hönga en bybo.
@Octagonal har också grönat sig när han bytte sida tidigare i rundan.
@Vimes spelar stabilt grönt och sträcker jt nacken med hemlig info som jag tror hade böivit svårt som icke-bybo (så vitt jag kan avgöra då)
@Sidd smular ju också friskt så han geönas på samma sätt. Hugger på mig för ”ka-pow” vilket är konstigt men inte direkt rödande. Läs Brynolfs förllaring om citationstecknen där Sidd.

@Sysp och @Sömniga Isaac känns mellanmjölk. De verkar väl båda ganska konstruktiva men trevande. Skulle behöva få mer data från dem.

@biobunker7 skriver väldigt lite och det han skriver känns ganska frånkopplat verklugheten. Han pratar om annat än det som könns centralt.
@Big Mama verkar ha svårt att navigera den hemliga infon så vitt jag förstår. Det är scumt.

@Hägerstrand är ulv. Han ryker ju förhoppningsvis nu och annars i r3. Vi hinner nog vinna på det sättet också men det blir sannnolikt klart tuffare.

Fattar inte?

Har Dtf den?

Jag läser tydligen kasst. Ulvarna har ledtrådar, gick tillbaka och kikade vad Basse skrev i startinlägget runda 1.

Back