Varulv [R1] Den stora konstutställningen

En take på det är ju att alla tre powerroller outar direkt, och byborna leker hemlighetsviskleken med varandra.
En annan tanke är om vi bara outar powerroll eller inte. Om scum inte motclaimar får vi tre gröna, och siaren är halvdold för att kanske lyckas göra nytta. Om scum motclaimar så får vi outa vilka powerroller vi har, men då tar vi i alla fall ett svum på det.

Med tanke på att vi borde ha färre ulvar än vanligt (pga D3F) kanske chansar att de falskclaimar är mindre.

En annan tanke är om vi bara outar powerroll eller inte. Om scum inte motclaimar får vi tre gröna, och siaren är halvdold för att kanske lyckas göra nytta. Om scum motclaimar så får vi outa vilka powerroller vi har, men då tar vi i alla fall ett svum på det.

Med tanke på att vi borde ha färre ulvar än vanligt (pga D3F) kanske chansar att de falskclaimar är mindre.
Det hade ju i alla fall hindrat väktaren från att slumpmässigt mörda siaren så det kanske inte är så dumt! Skyddar ju siaren lite från eventuella nattmord också. Jag gillart 👍

(Jag läste från början att väktaren mördar den han väktar om det inte är en ulv, inte att det bara gäller om han väktar siaren. Förtydligande ifall mina tidiga inlägg verkar virriga.)

Oojj, kort runda och ont om fritid.

Jag tror spontant vi lika gärna kan outa alla tre powerrollerna. De är sämre än vanligt och vet inte hur mkt smarterier vi kan komma på att använda dem till.

Alternativt får siaren sia runt, och meddela sitt resultat direkt när han får det. Ulvarna vet då vem den nye siaren är och vill mörda honom. Om den nye siaren inte mördas så har vi en vinmugg men även ett si.

Pajasen får outa direkt ja.

Väktaren kan ju ses som en jättedålig siare. Hm nä han kan fan outa han också. Bättre med gröna namn nu nu än en massa framtida eventuellerier.

Åh, nu när jag läst det här och faktiskt förstått det så låter det ju riktigt smart!

Jag är powerroll.

Nu kör vi alltså på en plan där man outar om man har powerroll eller inte.

Outa inte vad ni har för powerroll. Vi tjänar ingenting på att veta vem som är vad om vi bara har tre outningar! Vi behöver bara outa vilken specifik powerroll vi har om vi får 4 outningar och behöver reda ut vem som är vad

Cool pistol. Då är det bara en kvar.

Jag är INTE powerroll.

När vi ska ropa ut om vi är powerroll, räknas även jokern dit? Så vi ska ha tre powerroller i det läget?
Ja, jokern räknas också. Vi har inget direkt att tjäna på att den förmågan hålls hemlig, så den är bara intressant som ett grönande. Plus att tre outade powerroller innebär mindre chans att ulvarna prickar siaren bland de gröna.

Om vi inte får två outningar till då så har vi Hägern och Anthrox grönade och med powerroller, det låter som en vettig start 👍

Sista powerrollen bör outa omgående men inte vilken sort.

Därefter kan vi väl börja fundera på outning av hemligheter bland kvarvarande? Vi har ju bara till ikväll på oss innan rundan slutar.

Jag har ingen powerroll för övrigt, men det framgår väl rätt tydligt här 😄

StradhLestat - tycks inte ha en roll
Anthrox - har ROLL
Hägerstrand - har ROLL

Brynolf - tycks inte ha en roll
Sidd - ?
Vimes - har inte roll
Impetigo - ?
Big Mama - ?
Sysp - har inte roll
BiobunkerVII - ?
Sömniga Isaac - ?