Varulv [R1] Den stora konstutställningen

Det är väl bra om Siaren får Sia o fred?

Väktaren kan ju råka sabba Siarens jobb så det är väl självklart att denne bara ska ligga lågt tills denne fått en grön vaniljbybo att Väkta eller tills det är klarlagt att Siaren är ur spel.

Alltså är väl Väktaren väldigt bra för byn senare i spel. Varför då outa nu redan så ulvarna vet vart de ska rikta sitt nattmord?

Det är liten risk nu i R1 att ulvarna råkar pricka powerroll.
Vadan dessa hettsoutningar?

Det är väl bra om Siaren får Sia o fred?

Väktaren kan ju råka sabba Siarens jobb så det är väl självklart att denne bara ska ligga lågt tills denne fått en grön vaniljbybo att Väkta eller tills det är klarlagt att Siaren är ur spel.

Alltså är väl Väktaren väldigt bra för byn senare i spel. Varför då outa nu redan så ulvarna vet vart de ska rikta sitt nattmord?

Det är liten risk nu i R1 att ulvarna råkar pricka powerroll.
Vadan dessa hettsoutningar?

Väktaren väktar inte gröna spelare utan genom att blocka ulvarnas nattmord. Så ”väktare” är en lite förvirrande term.

Ja, det håller jag med om (x2). Tveksam till att det är ett case för att Stradh är ulv dock.
Det är det inte, men det finns inte så mycket annat utmärkande väl? Det är 110 poster som postats och hälften av dem är ju jag som tramsar typ.

Kanske ska göra en sån där kolla efter det som inte syns och se vilka som tycks hålla sig undan.

Det är det inte, men det finns inte så mycket annat utmärkande väl? Det är 110 poster som postats och hälften av dem är ju jag som tramsar typ.

Kanske ska göra en sån där kolla efter det som inte syns och se vilka som tycks hålla sig undan.
Försökt följa, men håller låg profil är väl jag och BM? Sen har väl BM kommit med mer vettig input än mig själv.

View attachment 28958

Anth förstår spelreglerna bättre än så här.
"ulvarna kan inte mörda siaren om denna outar"?
"inte på ett superrelevant sätt iaf."

Anth har rätt i att siarfunktionen finns kvar i spel. Om siaren siat en bybo. Hamnar den hos en ulv, så ser vi aldrig till den igen.
Dock kommer siaren mördas INNAN denne kan skriva sitt resultat till byn.
Dvs att följa vad Anth säger är att stänga av siarförmågan i byn. Sen kan ulvarna bara mörda på bland outade siare, tills den siandet hamnar hos en ulv.

Rent krasst, ans teser här är BARA fördel för ULVARNA!!
Anth är smartare än så, framför allt när han får det påpekat för sig, så slutar det vara ett feltänk och blir något medvetet.
Det här håller väl inte? Det här handlar inte om varför det är dåligt att outa, och förklarar ännu mindre hur du in tycka att @Anthrox borde röstas ut trots att han är en av de tre som grönats av outningen.

Som sagt, BB7 är en bra röst tycker jag.

Röst: @Octagonal

”Alltid trevligt med en joker”…
Also i samma inlägg propagerar han för att vaniljbyborna ska hålla inne sin hemliga info.

Jag tycker snarare det känns rimligt att vakiljbyborna börjar smula järnet för att idntifeea varandra. Scummen får bara lättare att gissa hemlis ju löngre tiden går.

Så Octa försvann 12.30 med en gigantisk cliffhanger. En elak läsning där är att han krattade för att outa roll, men sen fick kalla fötter när jag och Häger outade? Fast det fanns ju en position kvar att fylla såatteh.

BB7 tänkte jag varit off, men det såg inte ut som det nu när jag kollade. Han checkar in nån gång i timmen och skriver något putslustigt. Oroväckande att han inte förolämpat någon än dock.

Sysp försvann vid tvåtiden.

BM hade preppad post och ursäkter för lågflygeri.

Brynolf försvann efter lunch. Men han jobbar väl också konstiga tider?

Vi övriga är väl mer eller mindre närvarande?
Inte jättemånga ord att analyser än så länge.

Det här håller väl inte? Det här handlar inte om varför det är dåligt att outa, och förklarar ännu mindre hur du in tycka att @Anthrox borde röstas ut trots att han är en av de tre som grönats av outningen.
Jag har ingen tydligare ulv att rösta på. Jag tror inte på hans outning.... eller så är han 3e fraktionen.

Back