Varulv Rösträknare som bokmärke

Menar du att datumen ska gå på rösterna istället för att vara ett span på alla posters datum? Det är en enkel fix.
Vill inte att det ska bli för plottrigt, så ska detta ersätta nuvarande läge, eller finns det alls en poäng med läget nu?
Man skulle också kunna gömma alla inställningar under en knapp eller liknande och bestämma vad som ska vara default.
Eftersom ni är proffsen så vill jag ju att sidan ska vara helt anpassad efter vad som är värt att ha och skala bort allt onödigt.

En annan sak som jag glömt säga: om du väljer alla röster så ser du hela röstkedjan som varje spelare gjort i tabellen. Det är ganska användbart för analys.

Ja, för min del i varje fall är det mer användarvänligt att varje steg i slidern/animationen är en ny röst, snarare än datum. Sedan är det förstås bra om varje steg också är tidsmarkerat. Jag skulle också gilla om man kunde klicka fram nästa röst i animeringen. Det kanske finns andra som har en annan uppfattning dock!?

Röstkedjegrejen i tabellen är toppen!

(Men jag vet inte om man är så hjälpt av att ha "alla röster" i staplarna?)

Ja, för min del i varje fall är det mer användarvänligt att varje steg i slidern/animationen är en ny röst, snarare än datum. Sedan är det förstås bra om varje steg också är tidsmarkerat. Jag skulle också gilla om man kunde klicka fram nästa röst i animeringen. Det kanske finns andra som har en annan uppfattning dock!?

Sätter upp det så får vi se :-)

Alla röster-staplar var nog för att jag tänkte att när man tittar tillbaka så kan man se vem som blev mest röstad på osv., men det behövs inte när det är live. Man vill nog ha en egen sida när man ska ta ut statistik av gamla spel.

Om staplarna alltid visar senaste röst, ska slidern då också bara vara indelad i senaste röst, eller ska den vara indelad i alla röster?
Eller ska staplarna visa alla/senast som nu och slidern vara indelad efter det (så att slidern är olika beroende på läge)?

@Vimes
Har fixat så här:
Staplarna visar endast senaste eller alla för om man filtrerar per spelare och tar "visa alla" så ser man hur många gånger den spelaren röstat på olika spelare. Tror det är bra?

Nu är slidern baserad på röster (men visar datum). Slidern återställs till högsta värdet om man byter filter eller hoppar mellan endast senaste eller alla eftersom man annars lätt hamnar i ett läge som är buggigt (typ om du filtrerar på en spelares röster och den bara röstat en gång så kommer slidern vara längst till vänster när du tar bort filter på spelare och då ser du bara till första röst eftersom slidern är längst till vänster). Så slidern sätter man sist. Det är väl rimligt?

Jag flyttade också filter per spelare så att det syns bättre.

Säg till om detta var det du menade.

Om staplarna alltid visar senaste röst, ska slidern då också bara vara indelad i senaste röst, eller ska den vara indelad i alla röster?
Eller ska staplarna visa alla/senast som nu och slidern vara indelad efter det (så att slidern är olika beroende på läge)?

Hm. Alltså jag tänker att staplarna är en bra grafisk presentation av röstläget (d.v.s. hur rösterna fördelar sig vid ett visst tillfälle), d.v.s. senaste röst. Jag tänker att slidern/animationen är ett sätt att se historiska röstlägen. För själva historiken tycker jag tabellen med sina röstkedjor fungerar bra.

Hm. Alltså jag tänker att staplarna är en bra grafisk presentation av röstläget (d.v.s. hur rösterna fördelar sig vid ett visst tillfälle), d.v.s. senaste röst. Jag tänker att slidern/animationen är ett sätt att se historiska röstlägen. För själva historiken tycker jag tabellen med sina röstkedjor fungerar bra.
Så staplarna ska alltid vara senaste röstläget vid tillfället man valt med slidern oavsett läge? Om man filtrerar på spelare ska staplarna alltid visa röstläget, så senaste röst då? Okej, ska kika på det.

Så staplarna ska alltid vara senaste röstläget vid tillfället man valt med slidern oavsett läge? Om man filtrerar på spelare ska staplarna alltid visa röstläget, så senaste röst då? Okej, ska kika på det.

Ja, alltså. Jag har svårt att se vinsten i att kolla på totala antalet lagda röster under rundan grafiskt på det sättet (då är ju tabellen mer intressant).

Testat lite, gillar att man kan klicka sig mellan olika röstlägen (jag klickar på slidern och använder piltangenterna)! Så vill jag ha det i varje fall :) D.v.s. den här vyn:

1772007683489.png
(även tabellen som inte är med är bra!)

Att få fram den här tabellen (med "Alla röster") tar bort en hel del manuellt arbete jag brukar göra annars:
1772007754291.png

Nu stötte jag på en konstig grej. Det här är det äldsta röstläget jag kan få fram:
1772007830051.png

Men här har ju redan 5 röster lagts.

Går jag fram ett steg får jag:
1772007881581.png

Det saknas alltså röstlägen innan första steget på slidern, och mellan första och andra steget.

Efter andra steget är det dock ett röstläge i taget hela vägen till rundans slut (så som jag tänker att det borde vara alltså).

Nu stötte jag på en konstig grej. Det här är det äldsta röstläget jag kan få fram:
View attachment 28570

Men här har ju redan 5 röster lagts.

Går jag fram ett steg får jag:
View attachment 28571

Det saknas alltså röstlägen innan första steget på slidern, och mellan första och andra steget.

Efter andra steget är det dock ett röstläge i taget hela vägen till rundans slut (så som jag tänker att det borde vara alltså).
Japp, det är för att den byggde på senaste röst på ett sätt som inte var bra. Märkte det med och håller på att fixa så att slidern alltid visar pluppar för varje röst.

@Hägerstrand eftersom bookmarklet finns kan du ju testa med en sådan länk i nästa runda, bara för att testa?
Jag har inte riktigt hängt med här. Jag har haft fullt upp med att arrangera spel, så jag har varit tacksam över att ha bokmärket som låter mig slippa räkna röster manuellt (jag har ju lyxen att slippa analysera:))

Vilken länk är det du menar att jag ska lägga in i nästa runda?

Jag har inte riktigt hängt med här. Jag har haft fullt upp med att arrangera spel, så jag har varit tacksam över att ha bokmärket som låter mig slippa räkna röster manuellt (jag har ju lyxen att slippa analysera:))

Vilken länk är det du menar att jag ska lägga in i nästa runda?
https://damianoognissanti.github.io...=vargbruari-4-knäckande-gryning-runda-3.87116

Denna länk uppdateras senast 2 min efter lagd röst som det ser ut nu. Scriptet som uppdaterar github har kört felfritt i 24h.

Back