Nekromanti Rösten från forntiden som kvällssaga

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
Idag bad min åttaåriga dotter mig berätta en påhittad kvällssaga. Jag hade ingen inspiration så jag tog fram Rösten från forntiden och började spelleda. Dotterns äventyrare heter Zarah och har en katt som heter Silverstråle. Hon har en kompis som är häxa och heter Yohanna som kan trolla med bara händerna, utan trollstav. Zarahs häst heter Starshine, och Yohannas häst heter Höstlöv. Zarah kan segla och har en båt också. De har nu fått sitt uppdrag av Sir Valands vålnad. Imorgon kväll fortsätter äventyret!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Oh! Häftig användning av äventyret. Ser fram att få höra mer rapporter om Zarah, hennes katt och Yohanna! :)
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Av färdigskrivna äventyr kom det som nummer två efter Spindelkonungens pyramid. 1986 eller 87. Kul att du för det vidare!
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Herr Grönstedt;n194344 said:
Neh, Dimön, Havets vargar, Döda skogen, och Maktens portar, kom ut innan Rösten från forntiden.
Ursäkta otydligheten: nummer två bland de jag själv spelade! R fr forntiden var ju till och med till Expert.
 

Herr Grönstedt

Swordsman
Joined
29 Dec 2000
Messages
444
Location
Linköping
Ikväll tog sig Zarah och Yohanna genom skogen och hela vägen till slottet El Nhassiv. På vägen ropade svartalfer okvädesord efter dem och hotfulla skogsalver stoppade deras väg. Men av alverna fick de veta att slottet nu beboddes av orcher och svartalfer, så det var bäst att vara försiktiga. De båda äventyrarna är rädda, men står likfullt fast vid att ta sig fram över det öde öppna landskapet mot det halvt förfallna slottet.
 
Top