Rösta fram en vinnare i Svenskt nattliv tävlingen!

Vilken bidrag i Svenskt nattliv tävlingen är bäst?

  • Jocke - Stockholm

    Votes: 1 6.7%
  • Frans Witting - Södertälje

    Votes: 7 46.7%
  • Cybot - Trollhättan

    Votes: 2 13.3%
  • Impetigo - Trelleborg

    Votes: 2 13.3%
  • Anchorman - Hörby

    Votes: 2 13.3%
  • God45 - Gävle

    Votes: 1 6.7%

  • Total voters
    15
  • Poll closed .

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Dags att rösta fram Svenskt nattliv Fursten, vinnaren i Svenskt nattliv tävlingen! Man kan bara rösta en gång, det går inte att ändra sin röst och röstningen pågår i en vecka.

När vinnaren förkunnas kommer också Juryn avgöra vem som får titeln Ärkebiskop (det bidrag som juryn tycker är bäst skrivet) och Baron (det bidrag juryn tycker är snyggast och bäst designat).

Lycka till nu allihopa! :D

Det var många som anmälde sig som inte hann bli färdiga i den här utmaningen. Vi vill gärna ändå se det ni skapat! Om ni vill skriva färdigt i er egen takt och sedan dela med er av era kreationer i tävlingstråden vore det supercoolt!
 

Attachments

Frans Witting

Veteran
Joined
24 Mar 2014
Messages
13
Gävle

Kul camp och skoj bakgrundselement. Gillar användningen av necromancy för att förklara varför Gävle kan ha plats för vampyrer. Lite tunt med relationer och detaljer på den nuvarande situationen.

Hörby

Stark ton och fångar in "what if"-elementet i World of Darkness väl. Vet inte hur jag skulle ta det här materialet till bordet dock.

Stockholm

Kul setting med mycket starka och tydliga plothooks, gillar att det finns en setup för att låta karaktärer besöka staden. Hade gärna velat ha en tydligare bilda av hur ghoulkulturen faktiskt funkar.

Trelleborg

Stark 2e energi på det bästa sättet. Larger than life karaktärer, knäppa crossovers, intrigerande. Bra balans i materialet. Och de stämningsfulla karaktärbilderna är ett plus i kanten! Det enda jag riktigt saknar är en naturlig väg in i settingen för spelarkaraktärer.

Trollhättan

Snygg design och väldigt läslig och strukturerad text. Ryktesdel är väldigt bra och omedelbart användbar vid bordet. Fraktionerna är konceptuellt bra men saknar tydliga motivationer och konflikter.



Skojig tävling! Min röst landar på Trelleborg, mycket för att det är materialet jag mest sannolikt skulle använda själv.

Bra jobbat alla och tack till arrangörerna!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag tycker att alla bidragen har stora kvaliteter, och kan egentligen tänka mig att använda alla i spel. Men något med Södertälje fångade mig och min röst hamnar där.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Och att det inte finns så mycket info om hur ghoul-camarillan fungerar beror på att jag inte har så mycket koll på hur den vanliga funkar, men jag tänker mig att vanliga roller i en stad lika gärna kan hålls av Ghouls, typ.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
I morgon slutar omröstningen! Skynda att rösta så att ni hinner :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Prinsen över det Svenska nattlivet är utsedd! Folket har valt Frans Witting, författaren av Södertälje, till sin segraren i Svenskt nattliv tävlingen!

Juryn tilldelar Ärkebiskop priset för det bidrag som vi anser är bäst skrivet till Impetigo! Hans Trelleborg är en dynamisk och enormt spelbar stad som fångar den lokala känslan samtidigt som författaren introducerar läsaren till sin egen version av The World of Darkness.

Juryn tilldelar Baron priset för det bidrag som vi anser är bäst designat till Cybot! En ren, snygg layout kröns av en riktigt cool logga som innehåller gömd text vilket reflekterar tematiken i Trollhättan… Förlåt mig, Trollywood.

Tack alla som deltog! Tillsammans gjorde ni den svenska våren lite mörkare och blodigare!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Som traditionen om att tävla i äventyr säger så kom jag sist, men tycker att jag är nöjd med den platsen och att både mitt och God45s bidrag är som minst 4 av 5. Skrämmande hård konkurens. Och Frans är mer än värdig vinnare.
 

Frans Witting

Veteran
Joined
24 Mar 2014
Messages
13
Väldigt kul att mitt bidrag var uppskattat! Skoj med tävling så man kommer till skott med att skriva grejer och får läsa andras texter och se andra approacher. Tack igen till alla!
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Finns det nått Vampire material förutom detta på svenska? Nån som har nått? Även på Engelska. Vart spelar ingen roll. Alltså vart det utspelar sig Det är bara roligt med hemskrivet. Men hittar fan inget från svenskar där ute
 
Last edited:

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Samma med vart man vänder sig om man vill ha folk till en Vampire grupp? Å SL. Vet att det kanske är lite fel plats men är det nån som är sugen så skriv gärna. Å är det nån Sl där ute som är villig är du super välkommen. Allra helst om nån som vill köra Giovanni chronicles
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Finns det nått Vampire material förutom detta på svenska? Nån som har nått? Även på Engelska. Vart spelar ingen roll. Alltså vart det utspelar sig Det är bara roligt med hemskrivet. Men hittar fan inget från svenskar där ute
Här är några grejer:https://www.scenariobiblioteket.se/produkt-kategori/spel/world-of-darkness/

De som har en bild av en diskett till vänster finns hela scenariona här. Några svenska, några engelska och några danska: https://alexandria.dk/en/data?system=33

På White Wolfs officiella community ställe finns lite saker från Svenskar. Som den här: https://www.storytellersvault.com/product/231323/Analects-of-the-Third-Garden

Och saker av mig:https://www.storytellersvault.com/browse.php?author=Sebastian Lindeberg
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Nuförtiden är ju själva spelet av svenskar också.
Ja det är riktigt häftigt. Sverige leder just nu utvecklingen av RPG. Amerikanarna är tokiga i våra spel. Kolla Youtube actually play. Bortser man från DnD och gamla Vapire så är det faktiskt majoritet av Svenskt. One Ring, Symbaroum, Coriolis, VtM 5 o.s.v. Riktigt jäkla skoj. Det som är bra med det är att då skriver folk eget på Drivetrue så vi får tillgång till massa gott material. Jo D true känner jag mer än vl till. Fick för mej att jag skulle skriva ner allt material jag skulle vilja ha till alla olika spel jag är intresserad av. Bara Coriolis och Symbaroum fyllde mer än en varsin A4. Sen började jag med Vampire. alla ed. Än så länge har jag fyllt 12 A4 å jag skriver smått. Å då har jag bara börjat ser det ut som. Dra åt helvete vad med material. Det värsta blir när jag kommer till DnD. Det låg några bilder ute på en DnD site här om dan hemifrån en samlare. Han körde Bara 5e. Han hade allt på bok. Sen hade han kopierat ut PDF å satt i pärmar. Det va det sjukaste jag sett. Det var jävligt många fulla bokhyllor. Vi snackar mer än en långväg. Å då skrev han att han hade mycket han inte fått upp än. Bara 5e. Tänk å lägga till alla andra ver. 3/3.5 t.ex. så nu har ju jag så klart fått det på huvudet å ska göra detsamma med Vampire å sen vidare med allt WoD. Då har jag å göra ett tag. Men jag tänker göra egna böcker. Pappa köpte såna å gjorde när han hade hand om Sala silvergruva. Hård pärm. Å när det blir mindre än 30 el 40 sidor så gör man såna med mjuk med ringar i ryggen som ett kollegieblock typ. Då kan man även plasta på fram å baksida. På båda sorterna. Jag vet inte hur mycket dom största tar men den största jag har hemma får jag plats med ca 170 blad. Alltså 340 sidor. Tror att det finns större t.o.m. Å mindre såklart. Jag har iaf 4 olika. Man ska egentligen ha en svindyr maskin som klämmer ihop ryggen. Det sitter metallskenor där som då klämmer fast pappret. Sitter bättre än i vilken annan bok som helst. Jag har iaf provat å det går med Skruvstäd. Bara man sätter nått skyddane i mellan. Så då fick ni veta halva mitt liv. Är det nån annan som får för sig å köpa såna ryggar så ärdet bra å gå ihop. Det dumpar ju priser såklart
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Här är några grejer:https://www.scenariobiblioteket.se/produkt-kategori/spel/world-of-darkness/

De som har en bild av en diskett till vänster finns hela scenariona här. Några svenska, några engelska och några danska: https://alexandria.dk/en/data?system=33

På White Wolfs officiella community ställe finns lite saker från Svenskar. Som den här: https://www.storytellersvault.com/product/231323/Analects-of-the-Third-Garden

Och saker av mig:https://www.storytellersvault.com/browse.php?author=Sebastian Lindeberg
Jo jag hade koll på båda. Men har inte hunnit sett dina grejerförut. Coolt. Riktigt bra gjort. Lagt dom i korgen redan.
 
Top