PROMOTION Röda Pesten Rollspelspodd- MUA/Hindenburg

Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Hej! vi är ett glatt gäng som nyligen lanserat vår podcast där vi spelar igenom den gamla undergångens arvtagare trilogin men med Mutant Hindenburg regler!
Enbart ett avsnitt är uppe i skrivande stund, men material från hela huvudjägarna är inspelat och även snart färdigklippt. Så ni kan räkna med ett nytt spännande avsnitt varje Onsdag!
Har lagt ner en himla massa tid på detta o mer tid kommer läggas, så skulle vara kul om ni lyssnade, speciellt om ni gillar Mutant!

Spotify:
Rss:

Facebook:
Instagram:
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Kul! Har ni gjort några justeringar eller kör ni reglerna från Mutant Hindenburg rakt out-of-the-box?
 
Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Kul! Har ni gjort några justeringar eller kör ni reglerna från Mutant Hindenburg rakt out-of-the-box?
Än så länge har vi nog bara kört hindenburg rakt av, dock glömt bort lite regler då och då! men tycker det funkar bra med Hindenburg, mest kampanjen som är intressant! Hindenburg är ganska smidigt och enkelt regelsystem. blir dock lite bortklippta regelprat här o där ändå :p
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Än så länge har vi nog bara kört hindenburg rakt av, dock glömt bort lite regler då och då! men tycker det funkar bra med Hindenburg, mest kampanjen som är intressant! Hindenburg är ganska smidigt och enkelt regelsystem. blir dock lite bortklippta regelprat här o där ändå :p
Ok! Vi har samma plan nämligen, MUA med Hindenburg reglerna. Jag bläddrade reglerna snabbt och kände att det behövdes lite anpassning främst på färdigheterna för att bättre matcha teknologinivån i Mua.

Jag har inte kunnat lyssna på er podd ännu då jag kommer att vara spelare i kampanjen!
Vi påbörjade den dock för många år sedan utan att bli klara, kanske kan jag förhandla med SL om att lyssna några avsnitt efter att han provlyssnat :)
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Tycker ni gör det bra som jag även nämt på andra ställen i cyberrymden som jag stött på er :)
Även jag har planer på att köra MUA men har efter att ha varit sl för en del olika spel med regelmotorn År Noll funderat på att köra MUA med orginalreglerna. Inte för att År Noll är dåligt på något sätt utan mest som lite variation.
 
Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Ok! Vi har samma plan nämligen, MUA med Hindenburg reglerna. Jag bläddrade reglerna snabbt och kände att det behövdes lite anpassning främst på färdigheterna för att bättre matcha teknologinivån i Mua.

Jag har inte kunnat lyssna på er podd ännu då jag kommer att vara spelare i kampanjen!
Vi påbörjade den dock för många år sedan utan att bli klara, kanske kan jag förhandla med SL om att lyssna några avsnitt efter att han provlyssnat :)

Har ni börjat med Pirit den innersta kretsen och hunnit klart med huvudjägarna så bör det inte vara något problem att lyssna. Kan däremot bli problematiskt med spoilers KANSKE om ni började med vid regnbågens slut
 
Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Tycker ni gör det bra som jag även nämt på andra ställen i cyberrymden som jag stött på er :)
Även jag har planer på att köra MUA men har efter att ha varit sl för en del olika spel med regelmotorn År Noll funderat på att köra MUA med orginalreglerna. Inte för att År Noll är dåligt på något sätt utan mest som lite variation.

har också haft funderingar på regelbyte ifall vi skulle tröttna på År noll reglerna, men än så länge funkar det bra och får det hela att rulla på smidigt :)
Tror definitivt att MUA reglerna är roligare om man spelar utan att spela in då de verkar finnas mer komplexitet i dom. men eftersom vi vill få lite flow i de hela o inte bry oss så jättemycket om regler så funkar Hindenburg ganska bra
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Har ni börjat med Pirit den innersta kretsen och hunnit klart med huvudjägarna så bör det inte vara något problem att lyssna. Kan däremot bli problematiskt med spoilers KANSKE om ni började med vid regnbågens slut
Det var ganska exakt så långt vi kom :)
Vi slutförde Pirit-boken och påbörjade Nordholmia... för kanske 10 år sedan(?)
Startade om i somras och tog oss då igenom VRS.
SL får helt enkelt lyssna först! :)
 
Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Det var ganska exakt så långt vi kom :)
Vi slutförde Pirit-boken och påbörjade Nordholmia... för kanske 10 år sedan(?)
Startade om i somras och tog oss då igenom VRS.
SL får helt enkelt lyssna först! :)
Har ni redan klarat er igenom pirit-boken så skulle jag säga att det nog är lugnt då vi enbart kört igenom första äventyret i den än så länge, Huvudjägarna :p
 
Joined
3 Apr 2021
Messages
8
Del 5 av huvudjägarna är här! Nu börjar det dra ihop sig!

 
Top