Nekromanti Röd sand

Dimfrost

Special Circumstances
Jag gillade Röd sand. Det var en trevlig idé och en trevligt skriven text, även om den hade mått bra av att vara någon sida längre (och helst då på bekostnad av någon av sidorna med vapentabeller i PW :gremtongue:). Världen var en typ av Mars-SF som inte har gjorts så ofta förr, och Mars kan sällan bli fel. Men jag har en fråga: varför inga kanaler? Blir inte Mars alltid bättre med kanaler? :gremlaugh:

/Dimfrost <font size="1">(som faktiskt gör sina försök med att vara konstruktiv och positiv på det här forumet också </font size>:gremgrin:)

EchonCique

Hero
Kors i taket

När till och med Dimfrost är positiv över en artikel så måste jag läsa den. Påminner den om Adventure! från White Wolf? Det är min enda pulp-referens i rollspelsbiblioteket här hemma.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Hej!

Röd Sand är tänkt att vara längre, men jag tvingades komprimera texten för att passa in på angiven plats. Arfert och jag planerar att ge ut en några sidor längre version som PDF under vintern.

Inga kanaler: Just denna Mars-vision föddes kanallös i mitt sinne. Jag vet inte varför, men så där ser den hursomhelst ut. (Kan det vara att kanalerna helt enkelt är alltför hitech?)

Arfert

Facit
PW var 12 sidor från början, färdigt för tryck... sedan kom gillbringarna med ett önskemål i sista stund och sa: gå upp till 16 sidor och lägg till en kampanj med ett litet introäventyr. Så Anders/Mekanurg gjorde verkligen ett jättejobb att snabbt få fram kampanjen så vi hann lägga in den.

Som han skrev längre ner: det finns mer material, som fick utgå för att det lilla introäventyret skulle få plats (som tillkom typ en dag innan tryck) + ytterligare material som ska skrivas. jag tänkte även göra fler kartor, illustrationer och annat smått och gott... Anders måste bara få en lucka i sitt schema så han har chans att skriva klart det sista.