Nekromanti Råd och dåd vad det gäller Gothcon

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Så här i slutspurten inför Gothcon så kom jag och maken på att det vore kul att åka ner och se vad allt stohej är om. Jag menar, när nittio procent av tillfrågade rollspelande vänner som åker på konvent rekommenderar Gothcon framför alla andra konvent så... måste man ju i alla fall göra ett försök.

Vår budget är slimmad (mer än vanligt, då resan i sig kostar massa kosing och vi kom på det här efter sista föranmälningsdatum och ja... ni kan lista ut resten själva) så vi vill försöka komma ner på bästa tänkbara dagar. (Maken måste ju ta ledigt från jobbet och det på bästa guldgrävarhelgen under våren för hög löneersättning)

Min frågor är alltså;

-Vilka av dagarna är bäst att var där (vi siktar på max 2 av dagarna). Och med bäst är vi ute efter mest chans att träffa roligt folk.
- Finns det något som gör det värt att betala inträdet dvs att inte glida in som en trasig kalv på bananskal och bara glo på folk, utan faktiskt våga delta i aktiviteter (notera nu att jag faktiskt har folkskräck, scenskräck och har svårt för... ja ni fattar...)
- Letade på Gothcons hemsidor för att se vilka butiker som skulle vara där och det framgick inte... (mutter) Så vilka roliga butiker kommer vara där?
- Vad är det som gör Gothcon så speciellt?

Ok, det var några frågor, om det finns svar därute så önskar jag att dem kommer snabbt. VI har bara en smal tidsmarginal att se till att maken (Jocke) kan ta ledigt från jobbet (det där med ersättare och utlysa tjänstledigt i tid osv).

Sa jag det, det blir inget Lincon i år för oss, vår övernattningsplats har fått smådjur i väggarna och... ja vi vill inte ha smådjur med oss hem där vi inte kan bekämpa dem. Tvi, åker vi inte på Gothcon så blir det inget konvent förrens Stockholms spelkonvent och förmodligen inte heller någon medeltidsvecka i Visby - Tvi fan för pengabrist. :gremfrown:

Nåväl, avslöja det som är bäst och sämst med Gothcon govänner, vem vet, vi kanske syns därnere. :gremsmile: Btw, vi åker bil, så....

Eva
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vilka av dagarna är bäst att var där (vi siktar på max 2 av dagarna). Och med bäst är vi ute efter mest chans att träffa roligt folk.
Då skulle jag absolut satsa på att komma på fredag förmiddag & sedan åka hem sent på lördagkvällen.

Finns det något som gör det värt att betala inträdet dvs att inte glida in som en trasig kalv på bananskal och bara glo på folk, utan faktiskt våga delta i aktiviteter (notera nu att jag faktiskt har folkskräck, scenskräck och har svårt för... ja ni fattar...)
För min del så kommer jag mot all förmodan spendera en hel del tid i SARZ spelbar, som ligger under cafeterian, var i Indierummet & hoppas glida in på nått arr där. Där är iaf några trevliga saker som gör det värt att pröjsa lite pengar.
Sedan så hoppas jag smita med nån grupp & lira rollspel åxå.

Letade på Gothcons hemsidor för att se vilka butiker som skulle vara där och det framgick inte... (mutter) Så vilka roliga butiker kommer vara där?
NeoGames bör var där, Kalenderiskop bör var där, Foxtail samt en hel bunt till.

Vad är det som gör Gothcon så speciellt?
Att _alla_ är där.. =)
Man har verkligen roligt där, alla dagar !! Oavsett smak & intressen.

/ Johan K, som hoppas på att ni kommer !
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Åsså sprack våra planeringar. Allt hängde på övernattning i Skåne på mina svärföräldrars lantställe. Allt var guld och gröna skogar tills jag upptäckte att Gärsnäs ligger fyra timmars bilväg från Göteborg!!! Varför är min geografiska kunskap om den där södra delen av landet så usel, jag får alltid för mig att Malmö och Göteborg ligger nästgårds varandra helt enkelt - vilket ju INTE är sant. :gremfrown:
Nåja, det var värt att fundera på saken, nu ser det inte ut som om det blir något konvent förrens Stockholms Spelkonvent och dit vet jag ju att många av er i den södra (och allra norraste) änden av Sverige inte kommer. :gremfrown:

Om nu inte någon bestämmer sig för att mina bilder är värda guld eller andra ekonomiska överaskningar förändrar situationen, eller för all del att det finns platser på någons golv eller så...

Ni andra får ha ett trevligt, mysigt (och Gudars vad jag är avundsjuk) och underbart konvent.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
En endagars kostar 150:-, två sådana blir 300:-... en helhelg kostar 350:-. För den där sista femtilappen så får man ju plats i sovsal på konventet om så önskas - inte helt bekvämt men... eh... man kan väl intala sig att det är golv som golv...? :gremwhistle:
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ack haken är att golv är ingen höjdare för min förbenade rygg. Visserligen kan vi ju ta med oss sängar men det vet jag inte om det uppskattas så mycket av arrangörerna. :gremsmile:
Den andra faktorn är ju som jag sa i början att... vi har en mycket smal budget - 350 x 2 är 700 och det är i tuffaste laget om vi betänker att det är mer än en tiondel av vad vi ska leva av den månaden... och på konvent vill i alla fall jag unna mig att köpa något skoj... något nytt spel, rollspel direkt av tillverkaren etc, etc... Till saken hör ju att resan upp och ner kostar sina försvarliga bensinpengar och på något sätt måste man ju få ner mat i sin kropp - något ni inte vill uppleva är en hungrig Eva (tjurigare, deppigare och argare får ni leta efter) - i slutändan så... hmmmm

Vill ju gärna åka ner, men då får mirakel inträffa....

En liten tanketörn också är att jag är osäker på om det finns plats för oss i sovsal vid det här laget... Hm... undrar jag...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det var ju ämlans synd att ni inte kommer!!!
Nästa gång ni är nere i skåneland, hojta till då så kanske vi kan träffs då! För jag vill verkligen träffa er IRL nån dag!

/ Johan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alltså, plats i sovsal finns det -alltid-, jag anmäler mig aldrig i förväg, och det är det många andra som heller inte gör. Resten av dina problem i sammanhanget är tyvärr inte lika lätta att råda bot på, förstås.

Men men, bara så du vet det iallafall.

- Ymir, förtäljer
 
Top