Nekromanti Rättade fel i delux?

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Jag beställde precis Eon Delux har har en fråga redan innan jag fått den. Frågan lyder. Frågan lyder, är felen från orginalutgåvan (Eon II) rättade i Deluxutgåvan? D.v.s felen som stog i erratan på www.neogames.se ?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag beställde precis Eon Delux har har en fråga redan innan jag fått den. Frågan lyder. Frågan lyder, är felen från orginalutgåvan (Eon II) rättade i Deluxutgåvan?"

Nej. De fel som finns i Eon2 finns fortfarande i Deluxe-utgåvan.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hysteriska skäl

Det hela är trycktekniskt.

När Neogames tryckte Eon2 så tryckte man upp ett antal extra exemplar av inlagan och lade på en hylla, utan att binda dem till böcker. Deluxe-utgåvan är dessa exemplar plus några extra sidor, inbundna i hårda pärmar. Det är alltså samma tryckning som Eon2.

Det är inte ekonomiskt försvarbart att specialtrycka en väldigt liten upplaga av Eon Deluxe. Det är nämligen tryckplåtarna som är det dyra när man gör böcker. Själva trycket är snorbilligt. Skulle man trycka en rättad utgåva av Eon2 som Deluxe så skulle man bli tvungen att framställa nya tryckplåtar, vilket med Deluxe låga upplaga skulle innebära att priset på Deluxe skulle fyrdubblas, mer eller mindre.

1600 spänn för Deluxe är helt enkelt inte ett rimligt pris. Så för att kunna göra en Deluxe med rimligt pris så tryckte man större delen av inlagan i förväg.
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: Hysteriska skäl

Låter vettigt. Och igentligen är det inget större problem att titta i erratan om man misstänker att ngt är fel.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Visste jag med!

Guru och guru, det där visste jag sen innan trots att jag bara är magiker och mina bidrag till Neogames är kanske enn till två procent av hans.

Beröm honom när han väl säger nåt riktigt vist (visst händer det), annars blir det bara fjantig personkult (använd sökfunktionen själva för en gångs skull så får ni se vad jag menar...)
 
Top