Nekromanti Quantum Werewolf (ovetenskapligt kvant-fjanteri)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag trodde först det här var ett skämt, men om ni menar allvar så får jag väl anmäla mig då...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Sannolikhet är ju det bästa med matten så jag är helt klart på.

//Lukas som dock kommer vara vilse redan innan spelet börjar
Sannolikheten att du överlever som ulv lär ju vara +50% eller nått i detta system Lu-kaazh och det är ju ubermäktigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Sannolikhet är ju det bästa med matten så jag är helt klart på.

//Lukas som dock kommer vara vilse redan innan spelet börjar
Sannolikheten att du överlever som ulv lär ju vara +50% eller nått i detta system Lu-kaazh och det är ju ubermäktigt.
Rofl
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Sannolikhet är ju det bästa med matten så jag är helt klart på.

//Lukas som dock kommer vara vilse redan innan spelet börjar
Sannolikheten att du överlever som ulv lär ju vara +50% eller nått i detta system Lu-kaazh och det är ju ubermäktigt.
Rofl
jag kanske för en gång skull kommer överleva förbi andra rundan som ulv då.

//Lukas som inte gillar att dö tidigt
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
Det här låter ju hur knasigt som helst. Och ungefär lika ball! Jag får ta ställning till deltagande senare, dock.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Brynolf said:
Det här låter ju hur knasigt som helst. Och ungefär lika ball! Jag får ta ställning till deltagande senare, dock.
Så man kan säga att du är 50% med?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
Brynolf said:
Det här låter ju hur knasigt som helst. Och ungefär lika ball! Jag får ta ställning till deltagande senare, dock.
Så man kan säga att du är 50% med?
Eh, kommer inte på någon vetenskaplig ordvits, så... ja? :gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Spontant så låter det inte som ett spel i min smak. Men behövs det desperat någon spelare till då det beger sig så kan jag säkert ställa upp.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Hur blev det med det här då? Planerar du fortfarande? Vi har 2 nya spel på gång, och åtminstone jag kan tänka mig att flytta mitt startdatum om det är så att det behövs.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
!Paxen: Jag tyckte för ett tag sedan att det var alldeles för många spel på gång samtidigt, och lade det därför åt sidan. Dessutom kändes inte intresset som det största jämfört med övriga spel som annonseras, så… Jag får fundera lite på det. Rulla på som vanligt med övriga spel så länge. Men kul att du påminde mig, det betyder ju att du kommer ihåg det!

Elmrig: En, man kollar om det är så att alla tänkbara världar har avslutats med seger för samma sida. I takt med att folk dör kommer ju antalet "världar" bli färre och färre. Förhoppningen är att man är nere på endast en, eller flera med bara små variationer (typ två olika kandidater för siare men entydigt bestämda varulvar) innan något lag börjar vinna. Jag har hört att det skall vara teoretiskt möjligt för spelet att sluta med två personer kvar där båda har en chans att vara varulv (och därmed vinnare). I det fallet får man slumpa.

Det är nog det fullständiga svaret: om man kommer fram till att oavsett vem som är vad av de möjliga alternativen så har något lag vunnit – då slumpar man folks roller och ser vem. Alltså vill man avsluta med en hög sannolikhet för det lag man kommer vinna om man är med i, om du förstår hur jag menar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Pilzeman said:
!Paxen: Jag tyckte för ett tag sedan att det var alldeles för många spel på gång samtidigt, och lade det därför åt sidan. Dessutom kändes inte intresset som det största jämfört med övriga spel som annonseras, så… Jag får fundera lite på det. Rulla på som vanligt med övriga spel så länge. Men kul att du påminde mig, det betyder ju att du kommer ihåg det!
Visst gör jag det! Jag ser fram emot detta spel, mest för att det kanske lockar andra spelare än vanligt, och för att det känns fräschare :gremsmile:
 
Top