Nekromanti Qadosh

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Det står i boken tror jag, men eftersom man blir helgonförklarad ungefär vid quadosh 18 så är det väl minst 30 innan man blir halvgud. Gud vågar jag inte ens tänka mig hur mycket det krävs för.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Enkelt. En halvgud är en person som lyckats nå apoteus men är underställd en annan gud. En Gud är en person som uppnått apoteus och inte har någon att svara till. För att nå apoteus så behöver du lyckas med Ob5t6 mot qadosh för att lyckats med Chans-att-omvandlas-slaget (eller nått). Sedan måste du lyckas med ett Ob5t6 slag mot rykte för att kunna ha tillbedjare som stärker dig när du blir gud. Sist om inte minst så måste du omvandlas till ett kärl av teotropi. Slaget för det är Ob6t6 mot qadosh. Detta förutsatt att du dyrkar en tro som erkänner mer än en gud. Ex, allvetandes brödraskap eller daakkyrkan (lugna er, jag kan förklara; helgonen dyrkas i consaber, inte daak direkt eller var det jargien? Skit samma).

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Hehe, min kompis krigarmunk har 20 i qadosh, kanske jag ska börja tillbe honom istället... :)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Majoriteten tynar nog bort innan de blir gudar eller så! Tror jag iaf. Eller så låter jag dem tyna bort om jag inte vill skapa en ny gud eller så.

Men samtidigt om jag tillåter det så försvinner ju spelaren från spelet. Inga gudar som spelare i mitt samhälle... Men det är ju bara jag...

PS! Varför är innan ett ord som man ofta måste tänka till lite x-tra hur det stavas...Man har ju skrivit det så ofta! En dum fråga är det säkert...
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
skumt

ja, jag tycker Quadosh är skumt.
Kan ju iof. vara för att jag inte riktigt kan reglerna för det men s åvitt jag vet får min inga plus/minus om man har hög/låg Quadosh.. (om man inte är munk eller nåt)

Om det finns såna regler kan jag snälla få sidonummer så jag kan kolla upp det.

Let's face it,
Gemini rocks..<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mambo on 2001-08-04 15:26.</EM></FONT></P>
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,812
Location
Göteborg
Jag tror att man måste dö innan man får göra de slagen. Tillägg: Lyckas man bara med ett av dem(första, tror jag), så blir man helgon.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Lyckas man bara med det första slaget så blir ens kropp eller käraste ägodel en helig relik. Om man använder reliken blir det -ob1t6 mot slaget för gudomlig inkarnation. Måste förvaras i ett heligt skrin för att inte tappa sin heligthet. Står i Gudarnas kamp.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: skumt

Regler för hur qadosh funkar står i magikapitlet och religionskapitlet i grundboken.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top