Nekromanti Pyramid dungeon

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag behöver mest skriva av mig om den här idéen och kanske få lite feedback innan jag börjar bygga.

Pyramiden har 32 rum på sin första nivå, 16 rum på sin andra nivå, 8 rum på sin tredje nivå, 4 rum på sin fjärde nivå, 2 rum på sin femte nivå och bara ett enda rum på sin sjätte nivå. Varje rum har en dörr till våningen ovanför den och varje rum från och med andra våningen har två dörrar till våningen under.

Pyramiden är viloplatsen för den Röda Drottningen där hon vilat i tusen år. Den var också hennes oförstörbara krigsmaskin. Pyramiden är nämligen ett flygande tefat och rummet på sjättevåningen är kontrollrummet. Priset äventyrarna är ute efter här är självaste Pyramiden! Med den kan de flyga till andra galaxer och regna död från himmelen såsom vore de gudar! Men först måste de ta sig hela vägen upp!

Pyramiden ser ut som en egyptisk pyramid av sten. Den bara flyger och har laser kanoner ändå. Laser kanoner av sten.

Så planen är att ha den här väldigt förutsägbara strukturen och sedan ha finare saker högre upp i pyramiden. Första nivån är mumifierade djur, andra mumifierade slavar, tredje mumifierade soldater, fjärde mumifierade överstepräster och generaler och sedan femte hennes mumifierade makar. Allting i pyramiden är mumier är vad jag säger.

Högst upp är drottningen som är en grey alien men också en faro-drottning mumie.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Borde det inte vara...
Våning 6 – 1 rum
Våning 5 – 4 rum
Våning 4 – 9 rum
Våning 3 – 16 rum
Våning 2 – 25 rum
Våning 1 – 36 rum

... för jag antar att varje våning är tvådimensionell.
Detta skulle kunna ge varje rum fyra dörrar uppåt och neråt, utom de som är närmast pyramidens väggar, som bara har två dörrar uppåt, och de som ligger i hörnen, som bara har en dörr uppåt.

Och så möjligen samma struktur neråt i källerplan, tills de kommer till våning -5 som också bara har ett rum, maskinrummet, där det finns en huvudbrytare till motorn som de måste ta över också. Här härskar den mumifierade motorteknikern/prästen för himmelsguden, som är omöjlig att besegra men relativt lätt att lura.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Mannen i skogen;n336201 said:
Borde det inte vara...
Våning 6 – 1 rum
Våning 5 – 4 rum
Våning 4 – 9 rum
Våning 3 – 16 rum
Våning 2 – 25 rum
Våning 1 – 36 rum

... för jag antar att varje våning är tvådimensionell.
Detta skulle kunna ge varje rum fyra dörrar uppåt och neråt, utom de som är närmast pyramidens väggar, som bara har två dörrar uppåt, och de som ligger i hörnen, som bara har en dörr uppåt.

Och så möjligen samma struktur neråt i källerplan, tills de kommer till våning -5 som också bara har ett rum, maskinrummet, där det finns en huvudbrytare till motorn som de måste ta över också. Här härskar den mumifierade motorteknikern/prästen för himmelsguden, som är omöjlig att besegra men relativt lätt att lura.
Jo, det borde det. Wow vad min matte var fel. Tack så mycket :) Det är jobb nu men der blir rätt! :p:wink::)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Vet rollpersonerna att Pyramiden är ett rymdskepp? Jag tycker det skulle vara häftigare om de går in där för att hitta guld och ädelstenar och först när de har kommit en bit fattar vad det egentligen är de går omkring i.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Gurgeh;n336204 said:
Vet rollpersonerna att Pyramiden är ett rymdskepp? Jag tycker det skulle vara häftigare om de går in där för att hitta guld och ädelstenar och först när de har kommit en bit fattar vad det egentligen är de går omkring i.
Jag tänker att de inte vet det när de går in men att det finns antydningar om det på vägen upp. Sedan när de kommer högst upp förstår de. Men att det finns rykten om "ett flygande vapen" eller något. Sedan BOOM! dungeonen är skatten.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Med lite modifikationer hade man gjort det här till en ganska great weird sci-fi/fantasy dungeon (du vet, strålpistoler och sandaler).

Fast då behöver man att pyramiden är skyddad av två stycken sfinxer med tripple-laserkanoner i varje framtass.
 
Top