Nekromanti Pyaralver i RP generatorn?

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
377
Location
Birmingham, UK
Sitter och preppar lite karaktärer för ett äventyr jag ska leda nästa vecka. En av dem är en Pyaralv och jag blev lite fundersam kring ifall RP generatorn har all info rätt. Har Pyaralver inte egenskapen "Alviska Ögat"? Hade inte Alver någon regel om att de inte kan få tillbaka välmående annat än genom sina karaktärsdrag?

Jag har inte boken till hands och beta-pdf:en är inte korrekt alla gånger, så kan inte kontrollera själv. Är Pyaralver helt annorlunda helt enkelt, handlar det om ret-conning av något slag? Blev lite nyfiken bara :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Pyaralver ska ha följande:

Alviska ögat 3T6
Biotropiskt fält: Blödning slutar av sig själv (mot en roll) varje runda.
Långt liv: +2 Självkontroll
Medlem i handelshus: Kontakt i varje stad 4T6, Lättlärd i Kulturkännedom
Nattsyn 4T6

Sen är de också lättlärda i någon social färdighet (den för att se om folk ljuger tror jag) samt att de får +2 i Intryck för de är snygga alver.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Det är två saker som jag ska fixa:
Dels är det ett fel i rollpersonsgeneratorn så att egenskapen Alviska ögat saknas för pyar (rubriken har råkat höra ihop med Alviska drag). Alviska ögat ska innebära 3T6 i kännetecknet med samma namn och Alviska drag ska innebära +2 Intryck.

Dessutom ska egenskapen Förbannelsens folk från thism retconnas till pyar. Den var inte med i pyars beskrivning i grundboken men bör vara med på alla alvstammar.
 

Anthony73

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
1
Tjena alla,
Jo...Kan den/de som har den expertisen uppdatera RP-generatorn så att vapenmästaren läggs in som nytt Arketyp, att Härläger läggs in som ny miljö samt att Härdning & Härträning läggs in. ;)
 
Top