Nekromanti Puni puni Poemi

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jaha. Såg andra delen på dagens lunch. Den är visserligen spejsad men inte tillräckligt, jag hade väntat mig mer av den som gjort Excel Saga. Magical Project S fick ut mer roligheter av det absurda i magic girl-genren, och den var ju tvungen att ha en röd tråd!

Nåja, det förekommer en del omotiverade perversioner, folk som blir ihjälslagna innan de hinner att göra vad man förväntar sig att de ska göra, världhistoriens roligaste jättetuttar och soldater som enbart säger namn på grönsaker för att demonstrera att de pratar något utländskt språk. Och den bästa anledningen hittills att invadera jorden sedan Pete Boggs Mars wants filés!

Men Excel Saga var ju mycket kuligare. Nåja.

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jaha. Såg andra delen på dagens lunch. Den är visserligen spejsad men inte tillräckligt, jag hade väntat mig mer av den som gjort Excel Saga. Magical Project S fick ut mer roligheter av det absurda i magic girl-genren, och den var ju tvungen att ha en röd tråd!"

PPP är överskattad. jag tycke inte den var så humoristisk alls, tyvärr. Det är bergis för att jag är gubbe i förtid eller för att jag är trist som en Mellerudbo, men jag tyckte det var mestadels crap och pinsamheter.

"och soldater som enbart säger namn på grönsaker för att demonstrera att de pratar något utländskt språk."

Men det var stenkul :gremgrin:
Annars spöar Azumanga Daioh PPP i varje moment. Osaka rules! Yukari regerar!


Storuggla, krabban är återkommande moment
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Whut ??

Puni puni Poemi
Nu känns det som en sådan där grej som jag antaglien har fetingmissat... :gremblush:
Men vad är Puni puni Poemi ?? :gremconfused:

/ Johan K, som är lätt förvirrad.. i vanlig ordning..
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Whut ??

Du är på internet. Testa att sök. Seriöst: det brukar vara snabbare att fråga Google än att fråga forumet om man bara vill veta vad något är... :gremsmile:


/Dimfrost
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Whut ??

Puni puni Poemi är en två-delars anime-rulle som driver med andra anime-rullar. Den har rykte om sig om att vara dels väldigt rolig (nja, som både jag och Storuggla påpekat, och det var väl kärnan i min recension), dels väldigt vågad, eftersom en del av det den driver med är sexuella teman i vanlig anime - t.ex. det som kallas 'fanservice', där man händelsevis får se hjältinnans trosor. I PPP överdriver man det, och dessutom förstår karaktärerna att de är med i en TV-film (skurken invaderar t.ex. jorden för att han surfat på vårt Internet och trott att porr är en beskrivning av verkligheten på jorden). Men det är bara måttligt roande - det finns inte ens anledning att bli upprörd över att det är plumpt.

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja...

Ok, tackar för det !
Då vet man ju lite mer om det ju.
inte undra på att jag inte hade en aning om vad detta var... Mina kunskaper om just anime är synnerigen begränsade..
 
Top