Nekromanti PUNGSLICK!

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Den sålde slut på 6 minuter så chansen att du skulle fått en var ganska liten från början. Tydligen ska det finnas exemplar på E-bay för hutlösa priser.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Så jävla snålt att de bara tryckte upp 200 ex. jag menar de hade sålt slut på allihop även om de tryckt upp 400 eller 1000 ex.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ja, det hade de gjort och är också något som diskuterats på deras forum. Black Industries har inte heller sagt att inte kommer ske även om motståndet bland de som fått boken är massivt.

Det var en rätt rörig historia. Eftersom deras webshop inte klarade av anstormningen så fick flera presumtiva kunder ett mail där det bekräftades att de gjort beställningen. Många trodde att då fått ett ex. men det visade sig att de skulle fått ett mail där köpet bekräftades. Det blev ett himla liv efteråt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Bygg en egen Limited Edition ...

Äh! Köp en vanlig bok och gör som jag.

När min WH40k – Rogue Trader (förstautgåva) föll i bitar lämnade jag den till en bokbindare. Så nu är jag ägare till det enda (troligtvis) exemplaret av Rogue Trader i svarta konstläderpärmar med imperiets dubbelörn guldfolierad på framsidan (och numera med sydd inlaga i stället för limmad).

Kostade 300 spänn, men det var det värt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: Bygg en egen Limited Edition ...

Hmm, det var ju inte så blodigt...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Re: Bygg en egen Limited Edition ...

Fast det slog mig att jag förmodligen bör tillägga att detta utspelade sig för sisådär femton år sedan …
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Bygg en egen Limited Edition ...

Det är ju iofs sant. Jag hade nog till och med kunnat få böcker inbundna gratis om det inte vore för att min morfar övergav bokbinderiet till pensionen (det var för mycket jobb att hålla det igång).

Fast å andra sidan, han kanske har kontakter i branschen fortfarande. Jag måste höra mig för om det :gremgrin:
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Driver du med mig, gosse?!?

Kostade 300 spänn, men det var det värt.
Tro fan det! Fick du verkligen läderpärmar och inhäftning (eller vad fan det heter) för trehundra spänn? Utnyttjar du thailändare eller någonting? Bara en kassett kostar ju typ sjuhundra om bokbindaren ska gå med vinst, och sy en limmad bok är ju ett jävla jobb.
O_O;



/Feliath — Boggle goggle
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, jag förstår att du är lätt grinig. För det var en JÄKLIGT snygg bok !!
Inte för att jag skule ha nån större användning av den, men den hade sett jäkligt bra ut i min bokhylla. Alla gånger !
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Närå ...

Feliath said:
Fick du verkligen läderpärmar och inhäftning (eller vad fan det heter) för trehundra spänn?
Pärmpapp, konstläderöverdrag, omfräsning, trådhäftning och folieprägling, samt ett marmorerat försättspapper från, typ, 1200-talet som de hade liggande på vinden.

Men som sagt var: det var femton år sedan (och jag kände ägaren – och tillika gamern – Torbjörn Ragnesjö).
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Inte så hutlöst

De som tänkte få tusentals kronor för sin bok, får nog tänka om. Än så länge är den bara uppe i 1500 spänn, och den kostade 1000 spänn att köpa.
Fair enough, å andra sidan vet vi ju inte vad boken kommer att säljas för. Det är ju nästan en vecka kvar på auktionen och om försäljningspriset slutar kring 2000 kronor, vilket jag inte ser som omöjligt så är det hutlöst.

Iofs så kanske jag underskattat marknaden för upphottade och begränsade utgåvor av rollspelsböcker. 2000 spänn kanske är ett fyndpris för det här objektet?
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Inte så hutlöst

Iofs så kanske jag underskattat marknaden för upphottade och begränsade utgåvor av rollspelsböcker. 2000 spänn kanske är ett fyndpris för det här objektet?
Jag skulle inte bli förvånad. "Vid Regnbågens Slut" till Mutant Undergångens Arvtagare har ju gått för över tusenlappen på tradera och blocket, och då pratar vi ett litet äventyrshäfte som gick för typ 200 spänn (tror jag) när den kom ut. Lyckligtvis hittade jag en billig deal på VRS så jag behövde knappt pynta 300 för den. :gremgrin:

Men som sagt, underskatta inte vad folk kan betala för något de VERKLIGEN vill ha...
 
Top