Publiceringsstrategi

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag håller som några av er vet på att jobba på en kampanjmiljö som jag tänkt släppa i december. Allt kommer inte vara klart till dess, så jag tänkte rådfråga er om hur ni hade gjort, och om hur ni hade föredragit det som konsumenter.

Kampanjmiljön består av en spelledarbok, en spelarbok, en kampanj med 5 äventyr, handouts till spelarna beroende på vilket land deras rollpersoner kommer från, om de valt vissa färdigheter eller yrken. Kampanjen har egna handouts för äventyrsfynd, samt kartor med rutnät för stridssituationer.

Det som kommer vara klart är spelledarboken, spelarboken, 1 äventyr, lands-, färdighets- och yrkeshandoutsen.

Så jag står inför valet att vänta med allt till det är klart, ge ut det som är klart, eller köra en utdragen release. Om jag ger ut det som är klart eller kör en utdragen release så kan man antingen släppa det som blir klart när det blir klart, eller släppa en sak i månaden.

Vad tror/tycker ni?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
786
Jag hade, som @entomophobiac också föreslagit, yrkat för en starta-här-guide om materialet när det är så många komponenter.
Skulle sedan föreslå att släppa det som två paket (typ zip-filer) med ett paket för spelare och ett för SL, som släpps med några få dagars mellanrum.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
När du nu lagt ner mycket tid och energi på att göra en kampanjmiljö antar jag att du också vill att den ska uppmärksammas. En fördel med att släppa produkterna stegvis är då att du naturligt får fler tillfällen att prata/skriva om din skapelse i olika sammanhang.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag hade, som @entomophobiac också föreslagit, yrkat för en starta-här-guide om materialet när det är så många komponenter.
Skulle sedan föreslå att släppa det som två paket (typ zip-filer) med ett paket för spelare och ett för SL, som släpps med några få dagars mellanrum.
När det gäller själva distributionen så kommer det gå att ladda ner varje bok, och tillbehörstyp för sig, men också allt som ett paket, zippat, med eller utan bilder. Alla beståndsdelar kommer också finnas helt separat i generisk form (kartor, klasser, bilder, religioner, monster osv) på samma sätt som det redan är på min hemsida.

Kampanjmiljön kommer ha en egen sida med bakgrund, förklaring och bilder som skulle motsvara en "börja här"-guide. Själva grundboken har sedan en sektion om vad som ingår och hur man kan använda materialet.
 
Top