Nekromanti Psionics... men ändå inte

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
clarence redd;n145191 said:
Ett mer generellt ord som "skifte" kanske?
Skifte är inte så dumt även om det först fick mig att tänka på jord- och skogsmark. Annars lutar jag mer och mer mot Morf. Det är kort, hyfsat beskrivande, så vitt jag vet inte vilseledande och det känns som att funkar både som övergripande benämning på förmågorna i fråga samt som en benämning på utövarna ("hen är en morf").
 

Godzillikles

Veteran
Joined
22 Oct 2013
Messages
157
Location
Skaraborg
För att få bort associationerna till Telekinesi/Psykokinesi och Telepati kan man ju gå ner till underkategorin Psykometabolism, vilket verkar vara det du beskriver, men det är så jobbigt ord att säga!
Kanske "Kroppskontroll", helt enkelt?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Kroppskontroll känns dels för långt, dels missvisande eftersom det mer handlar om kroppsförändring, så jag håller fast vid det tidigare förslaget Morf.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,137
luddwig;n145203 said:
Skifte är inte så dumt även om det först fick mig att tänka på jord- och skogsmark. Annars lutar jag mer och mer mot Morf. Det är kort, hyfsat beskrivande, så vitt jag vet inte vilseledande och det känns som att funkar både som övergripande benämning på förmågorna i fråga samt som en benämning på utövarna ("hen är en morf").
Hen är morfolog!

Annars fysiognomi/fysiognom? Fysio/kropp, gnom/veta-undersöka...

;)
 
Top