Nekromanti Protestlistan, skriv under här.

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Okej vilka är det som lagt märke till att en av forumets veteraner bytt användarnamn, aha nu blev ni nyfikna va? Okej ska inte dra ut på det: Vulf heter nu den användare som en gång hette Vitulv. Såhär borde det inte få vara. Hur skulle det se ut om alla välkända personer bytte namn titt som tätt - jo det skulle bli kaos och hela www.rollspel.nu skulle haverera... Okej riktigt så allvarligt är det kanske inte men himla rörigt om allihopa hette något annat varannan vecka (eller ja det skulle bli ganska roligt och en helt ny sport att gissa vem som döljer sig bakom ett visst inlägg men så roligt vill vi (läs: jag) inte ha det).

Okej nu har jag babblat på ett tag så det är bäst att komma fram till något.

Det borde finnas en gräns därikring 100 xp och ifall man passerar den så får man stå kvar vid sitt namn, iaf så borde man inte få byta sådär utan att någon vet om det - det borde basuneras ut på forumet i förväg så man får tid att vänja sig och möjlighet till protest innan "kuppen" är genomförd.

Vitulv har alltid hetat Vitulv och borde fortsätta att heta så.

Inget mer namnbytande på ett tag nu va?

Sådana som jag* mår inte bra av sådant här. Illasinnade moderatorer som går med på sådant här, ni vill mig ont. Ska ni inte vara riktigt onda och låta någon annan byta användarnamn till Vitulv (nu då det är ledigt) bara för att ska bli extra förvirrande?

*Konservativa personen som inte klarar av förändringar i deras tillvaro, man blir förvirrad och deprimerad.

Om man nu skulle vilja byta namn vem är det man ska smöra för? Jag ska ju inte byta namn (jag lovar) men det kan vara kul att veta.

Bustrollet…!? Ehh...hrm, hrm jag menar Jaggernaut protesterar mot det han nu skulle protestera mot vad det nu var - någon som kan berätta?

Protest! i alla fall.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Relaxa.

Tja, som jag ser det överväger Vuffes rättighet att ha ett användarnamn som han trivs med din rättighet att inte bli förvirrad av att han får det. Andra exempel är Balderk, som hette Herr_Balderk, samt Foggmock, som hette Foggmock(Dane).
Och om vi förbjöd att folk bytte namn om de har goda anledningar så kan vi lika gärna förbjuda att folk byter avatarer eller signaturer, "Eftersom det kan förvirra".
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Just D

"Och om vi förbjöd att folk bytte namn om de har goda anledningar så kan vi lika gärna förbjuda att folk byter avatarer eller signaturer, 'Eftersom det kan förvirra'."
Ja, jag tycker det är nog jobbigt när personer håller på och byter moderatorplatser.. Du kommer exempelvis aldrig att vara en moderator i mina ögon.. :gremwink:

/Han som har hittat ett nytt användarnamn

<font size="1">Men antagligen kommmer du att svara att du är admin eller något om jag känner dig rätt, för du är så himla beige.. :gremsmile:</font size>
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Ett "la" för lite

Ja, jag tycker det är nog jobbigt när personer håller på och byter moderatorplatser.. Du kommer exempelvis aldrig att vara en moderator i mina ögon..

Nä, vilken tur att jag är redaktör, då. :gremwink:
Seriöst, att blanda ihop en moderator med en redaktör är typ som att blanda ihop en senapstårta med en riktigt skön CD. Sug på den du. :gremtongue:

/Mask

<font size="1">Edit: "Men antagligen kommmer du att svara att du är admin eller något om jag känner dig rätt, för du är så himla beige.. "</font size>

Yeah, och du är kaki-färgad som lägger till något sådant långt efter att jag faktiskt skrivit det. :gremsuck:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vitulv har alltid hetat Vitulv och borde fortsätta att heta så.
"Vulf" är faktiskt ett riktigt pudas namn. Sämsta namnbytet hittills.

Jag tycker mest att det känns bra att jag tillhör en av oss supercoolingar på forumet som varit tillräckligt balla för att ha valt ett bra alias som vi varken vill ändra på själva, eller som någon annan vill ändra på åt oss.

Vi äger.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Nix

"Det borde finnas en gräns därikring 100 xp och ifall man passerar den så får man stå kvar vid sitt namn, iaf så borde man inte få byta sådär utan att någon vet om det - det borde basuneras ut på forumet i förväg så man får tid att vänja sig och möjlighet till protest innan "kuppen" är genomförd."

Umm... Nej.
Namnbyten är en krånglig process och utförs inte särskilt ofta, och absolut inte utan anledning, men anledningen är egentligen bara för mig som ansvarar för det, och eventuellt de redaktörer som står över mig. I övrigt säger jag inget om anledningen, den som bytt namn behöver inte säga något och ingen behöver lägga energi på att fundera.
Namnbyten görs dessutom inte utan att dubbelkolla så personen verkligen vill göra namnbytet, för jag är ganska säker jag inte skulle bevilja ett byte tillbaka om det inte vore extremfall.
Några protester från andra "icke inblandade" kommer inte på fråga.

"Vitulv har alltid hetat Vitulv och borde fortsätta att heta så."

Inte nödvändigtvis.

"Inget mer namnbytande på ett tag nu va?"

Eftersom det inte är en automagisk funktion så brukar det vara få som vill göra det, och jag gör inte namnbyten så ofta, för att slippa gå igenom samma krångel flera gånger.
Huruvida det blir fler eller ej vet jag dock inte. Kommer folk med bra anledningar att byta så kommer jag byta, vare sig du vill eller inte.

"Sådana som jag* mår inte bra av sådant här. Illasinnade moderatorer som går med på sådant här, ni vill mig ont."

Jag är ledsen att du ser det så, men jag är verkligen inte någon illasinnad redaktör som gör allt för att göra livet surt för dig, jag gör det för att hjälpa de som vill byta namn.

"Ska ni inte vara riktigt onda och låta någon annan byta användarnamn till Vitulv (nu då det är ledigt) bara för att ska bli extra förvirrande?"

Nej.

"Om man nu skulle vilja byta namn vem är det man ska smöra för?"

Om det nu inte framgått av det jag redan skrivit: Det är mig, och det är knappast smöra man behöver göra.

<font size="1">Dock slår det mig att jag inte har en aning om hur seriös du har varit i ditt inlägg, men du får ett seriöst svar i vilket fall, för jag tycker inte att ditt inlägg var så bussigt. Det är dock ytterst subjektivt.</font size>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: Ett "la" för lite

"<font size="1">Edit: 'Men antagligen kommmer du att svara att du är admin eller något om jag känner dig rätt, för du är så himla beige.. '</font size>

Yeah, och du är kaki-färgad som lägger till något sådant långt efter att jag faktiskt skrivit det.
"
Va? Jag?! Aldrig.. :gremwink:

/Han som skrattar i mjugg
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Dåligt skämt - ber om ursäkt

Okej hela inlägget var mer som ett skämt, ett dåligt sådant :gremblush: Inget jag sa menade jag seriöst, förutom att jag är konservativ men inte så extrem som jag utmålade. Hoppas ingen tog illla upp.

Jag är ledsen att du ser det så, men jag är verkligen inte någon illasinnad redaktör som gör allt för att göra livet surt för dig, jag gör det för att hjälpa de som vill byta namn.

Hm det där borde jag inte skrivit för jag menade det inte, ett dåligt skämt. Kan bara tillägga att hittills så har jag inte upplevt någon moderator som "elak" utan allt ni gjort har varit väl befogat.

Jaggernaut said:
"Ska ni inte vara riktigt onda och låta någon annan byta användarnamn till Vitulv (nu då det är ledigt) bara för att ska bli extra förvirrande?"
Yassilus said:
Det tackar jag för men det var också ett dåligt skämt :gremblush: Det är ju ganska klart att ingen skulle få göra det.

Dock slår det mig att jag inte har en aning om hur seriös du har varit i ditt inlägg, men du får ett seriöst svar i vilket fall, för jag tycker inte att ditt inlägg var så bussigt. Det är dock ytterst subjektivt.

Okej jag var väl inte speciellt seriös alls i det här inlägget och om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt :gremblush:

Jaggernaut ska nu skicka ett ursäktande pm till en viss person.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Relaxad [ANT]

Tja, som jag ser det överväger Vuffes rättighet att ha ett användarnamn som han trivs med din rättighet att inte bli förvirrad av att han får det.

Okej jag är lite mer relaxad nu och givetvis så är det så. Det är klart att man ska få byta namn om man verkligen känner för det.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,498
Location
En mälarö
Re: Pudas namn (OT)

Eller varför inte Folke Pudas om någon nu minns honom? :gremgrin:

/Anders
 
Top