Nekromanti [Promotion] Viskningar från Kryptan, avsnitt 6 - Judge's Guild

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Nice :) Ska jag ladda ner så fort jag är hemma :D
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Mycket bra avsnitt, som vanligt :) lite tråkigt att anth inte var med, möjligtvis.

Eftersom JG gjorde så otroligt många produkter back in the day, finns det saker ni hade tänkt ha med i avsnittet med beslutade er för att redigera bort eller inte ens spela in?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Lite kommentarer:

Ni får gärna upprepa namnet på en produkt oftare. Zonade ut lite i slutet och missade namnet på en produkt ni sen pratar om i tio minuter utan att nämna namnet på igen :D

När ni pratar Jaquay hade jag helst sett att ni pratade om Jennell som en hon, men eftersom det är gamla grejjern ni pratar om förstår jag att det kan bli stökigt. Däremot fattar jag inte varför ni kallar henne för Phil då hon tidigare hette PAUL :D
Eksem said:
Haha, jag reflekterade inte ens över det när jag redigerade :D
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
chrull;n28958 said:
Lite kommentarer:

Ni får gärna upprepa namnet på en produkt oftare. Zonade ut lite i slutet och missade namnet på en produkt ni sen pratar om i tio minuter utan att nämna namnet på igen :D
Samma sak hände mig. Ett tips är att ni alltid efter att ha pratat färdigt om en produkt upprepar namnet på den (och hur man får tag på den). Ungefär som när de i radio säger vilken låt som spelades efter att den är slut (och inte nödvändigtvis innan). Tycker man låten är bra eller kom in mitt i vill man ju höra vad den hette efteråt.

---

Apropå ingenting fick jag hem ett gäng Luluprodukter häromdagen (Stonehell, Tomb of the Iron God och Demonspore för den som är intresserad) och kom då att tänka på att en idé för ett framtida avsnitt är att ni pratar om POD - till exempel kan ni prata om hur det påverkat OSR-rörelsens framfart samt (så klart) vilka era POD-favvisar är och varför.




Robert Jonsson said:
Håller med tankarna om att man missar namn - och kloptoks förslag att upprepa det en sista gång då man avslutar talet är briljant. Tummen upp!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
kloptok;n31559 said:
och kom då att tänka på att en idé för ett framtida avsnitt är att ni pratar om POD - till exempel kan ni prata om hur det påverkat OSR-rörelsens framfart samt (så klart) vilka era POD-favvisar är och varför.
Gnorr???
Jag är alldeles för grongnard för sådana nymodigheter som podcasts - den enda podcast som jag har koll på är VfK och det är bara för att XM tvingar mig. :)
Jag är ju nästan för gammal att ens följa bloggar. :)
Eksem said:
POD = Print on Demand (dvs Lulu, et al), din virrpanna :D
anth said:
I'm too old for this shit!!!
anth said:
Men är ni snälla ska jag göra färdigt min Lulu-lista där jag går igenom ALLA rollspel på Lulu. :grin:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag nekrar den här tråden, eftersom jag helt enkelt tyckte så satans mycket om det här avsnittet och klurar på att skaffa Ready Ref Sheets.
Är det helt enkelt bara Ebay som gäller eller finns det kanske numera någon reprint eller kanske någon bra amerikansk OSR-begagnat-shop?
 
Top