Nekromanti [Promotion] Viskningar från Kryptan, avsnitt 10 - Strid

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Återigen dags för ett nytt avsnitt av OSR-podcasten Viskningar från Kryptan! Den här gången går det vilt till (nåja), ty det huvudsakliga ämnet är strid, kamp och våld! Vi pratar även lite om Dwimmermount och Rob Kuntz Cairn of the Skeleton Kings.

Avsnittet hittar du här:
https://viskningarfrankryptan.wordpress.com/2015/08/19/avsnitt-10-strid/

Vår feed hittar du här:
https://viskningarfrankryptan.wordpress.com/feed/

Avsnittet lär förhoppningsvis hamna på iTunes inom kort.

Lämna gärna feedback här i tråden!
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Bra avsnitt, kanske ett av det bästa!! :)
Jag var lite disträ ett tag och hörde inte riktigt men ni snackade om en artikel i samband med Combat as war, vad hette den och vars hittas den?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Den där draken var ju en himla fest att slåss mot, jag missade min save vs suck och fick typ 70 hp i skada.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Eksem;n111607 said:
Lämna gärna feedback här i tråden!
Mycket bra som vanligt.

Vad blir det härnäst? Besvärjelser och besvärjare? Drakar (eller bristen på dem)? Jämförelser mellan olika kloner? Något helt annat?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det är ännu inte spikat, så kom gärna med förslag och önskningar! Magi är inte alls ett dumt ämne, vi har även fått som förslag att analysera en dungeon rum för rum vilket jag tycker låter potentiellt intressant, och själv vill jag nån gång prata om Tekumel samt fansin, men de kräver ett researcharbete man kanske inte alltid har tid och energi till :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Eksem;n112543 said:
Det är ännu inte spikat, så kom gärna med förslag och önskningar!
Då önskar jag: Besvärjelser och besvärjare!

Eksem;n112543 said:
... vi har även fått som förslag att analysera en dungeon rum för rum vilket jag tycker låter potentiellt intressant
Absolut.

Har ni gjort något om bra och dålig dungeon-design?

Eksem;n112543 said:
fansin, men de kräver ett researcharbete man kanske inte alltid har tid och energi till :)
Och risken är ju att man blir Jon Petersen och skriver en 700-sidig bok.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Magi är ju ett sjukt intressant ämne, särskilt mtp alla nya varianter som poppat upp i olika kloner.

Jag sa det i ircen, men jag kan säga det här också: mycket bra avsnitt! Sådär så att andra poddar borde bli avundsjuka.
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Nu har jag också lyssnat :p. Som vanligt så tycker jag att resultatet blir bättre än just när vi är klara.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Nu har jag lyssnat på er avsnitt om moduler två gånger, så jävla bra! Kör gärna ett avsnitt med moduler del 2... ????
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Det känns som att det börjar bli dags för ett nytt avsnitt. Speciellt eftersom jag bussar till jobbet nu för tiden och vill ha Vfk att lyssna på då! :D
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Nån gång kommer VfK återkomma i någon form i alla fall, men vågar inte säga något om hur och när just nu är jag rädd.
 
Top