Har man erfarenhet av
anime så vet man vad jag menar när jag säger att varje bit av dialog och scen med Bronn den här säsongen är filler, som fan. Jag skiter fullständigt i om Pod vill ta ett par bonus-levlar i rogue, det är liksom bara drygt att se han på kameran, för det är så mycket som ska hända i ett avsnitt och varenda sekund tar tid från det som är mer interessant är Bronn-filler.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Såååå trött på att Jamie är tillbaka på ruta ett. Jag ska döda hela världen för jag vill ligga med Cersei-stuket. Det är meningen han ska bränna hennes brev och skita i henne för han tycker att hon är skogstokig och deras relation är destruktiv. Serien har riktigt gjort en helomvändning med Jamie och hans story-arc.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blackfish dör off-screen och hans vakter är totala idioter som faller för de mest enkla av trick. Snubben som är ökänd för att han är så svår att få tag på har en kusin som behöver hans hjälp men väljer att dö bara för att istället för att slåss.
Hela skiten ledde till precis ingenting annorlunda än början av säsongen.
Ingen tittare förutom de mer dedikerade minns ens The Blackfish eller Riverrun, men nu får vi plötsligt höra att slottet finns, att det hålls och det är ett problem.
Problemet löses med en handvändning och ingens situation har förändrats, förutom att The Blackfish, som i princip försvunnit i serien, nu är död.
Jamie åker därifrån utan att ha ändrat sin personlighet, Brienne ror iväg utan armé eller officer till Sansa.
Bleh!
Så, nu fick jag tjata av mig om Riverrun.
En sak som jag kände var att de nämde Catelyn Stark vid namn väldigt ivrigt i detta avsnitt och samtidigt introduceras vi med Berec Dondarrion, Thoros och gänget...
THERE IS STILL HOPE! - Klicka länk för awesome bild och spoiler från böckerna!
Viktigare i Mereen än drinkvitsar är Varys... Det finns två alternativ enligt mig egentligen.
Alternativ ett att han sticker till Kings Landing för att göra lite skit som han skulle göra i böckerna -innan- han lämnade staden...
Alternativ två är,
GUD FÖRBJUDE, att han ska åka till Dorne för att alliera sig med dem för att få deras stöd till Dany (orörd arme, gillar inte Lannisters, kanske har lite extra båtar...)
Min gissning angående nästa avsnitt är att Battle of the Bastards kommer bli sådär drygt så man blir arg...
Och med det menar jag att det kommer vara ett jättefältslag där Ramsay gör något taktiskt som överraskar alla och det kommer se ut som om Jon nääääästan håller på att förlora och Ramsay kommer ha smug-face som fan ända tills Littlefinger kommer med Vale-armén preciiiiiiis när Jon ska förlora och räddar striden.
Min gissning är att ungefär samma sak kommer hända i Mereen. Av någon hittepå anledning kan Dany inte bara använda sina drakar och massmörda flottan utan istället kommer det se mörkt ut ända tills plötsligt Yara tittar fram med sina båtar och små-räddar dagen samt varnar för att en ännu större och elakare flotta är påväg.
Chansen är god att relationen mellan Ironborn och Dany är något kylig då Tyrion inte har en så fin bild av ironborn.