Nekromanti [Promotion] Tre år av medeltidigheter på Nor Bannog

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Har du aldrig läst Nor Bannog? Där finns slumptabeller, spelledarpersoner, husregler, länkar, tips på medeltidsmusik och en hel massa annat som du inte behöver vara intresserad av Saga för att ha något nöje av.



Jag har traditionsenligt skrivit en liten årsrapport på bloggen. Det viktiga med den i år är inte att jag länkar till lite inlägg från det gångna året, utan att jag vill att du ska använda Nor Bannog som plattform för att lägga ut material till Saga och världen Arcaria, eller inspirationsmaterial till medeltidsspelande. Läs mer i inlägget!

Har du nåt favoritinlägg från de år som varit? Nåt extra bra, skojigt, nåt som du fått användning av när du spelat (Saga eller andra spel)?

Är det nåt särskilt du hoppas se på bloggen under det kommande året?


Glada tillrop, gillningar på Nor Bannogs facebooksida och allmän feststämning uppmuntras!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Topp! :)

Nu har jag inte läst alla inlägg på Nor Bannog, men självklart har jag favoriter bland dem jag läst!

För det första älskar jag platsmakerier. För det andra älskar jag att ta till kloster som spännande platser. De känns liksom alltid mystiska, av någon anledning. Om det är på grund av filmatiseringen av Ecos Rosens namn, som jag såg i relativt unga år, kan jag inte säga för säkert – men att den spelat stor roll ska inte stickas under stol med. Speciellt sedan jag faktiskt läste boken. Hur som haver älskar jag den här klostermakaren!

Sedan är det ju så att historia i sig nästan alltid är intressant. Och tja, medeltiden som bär på så mycket myter och detaljer är ju alltid tuff. Utöver det har vi det här med manligt och kvinnligt som också tenderar att vara mycket intressant – speciellt historiskt, imho. Därmed vill jag även rekommendera inlägget Kvinnor och arbete under medeltiden.

På det stora hela kan jag säga att jag lånat lite bitar här och var, inte minst har jag låtit mig tankas på allmän inspiration.

Tack för en finfin blogg, Debbie!
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Tack för ditt arbete Deb! några saker har jag lånat av dig genom åren!

men... vet inte riktigt vilka.

:)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Idag kom det upp ett inlägg med den kanske något vilseledande titeln Tungt infanteri i Arcaria. Det handlar lite om varifrån folk på slagfältet rekryteras och var de får sina grejer ifrån.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Känns det som att du skulle behöva en bokmässig motsvarighet till en lugn och mysig, kanske något vemodig, hemmakväll? Då kan det vara Thomas the Rhymer du ska läsa.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Ett till inlägg som har med RuneQuest II och talet 20 att göra, men den här gången ska det vara ditt sammanlagda värde i Styrka och Närstrid för att det ska vara någon vits. Läs om fördelen med att vara fäktmästare.
 
Top