[Promotion] The Troubleshooters, kickstarter 14 maj!

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Big Marco;n348894 said:
Exakt! "The Troubleshooters is an upcoming action-adventure tabletop roleplaying game set in an exciting and adventurous 1960s in the style of Franco-Belgian comics."
Så bra! Otroligt att ingen kommit på idéen förut!
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Man får alltså en T-shirt när man backar om man samtidigt gillar er facebook sida. Men om man nu har gjort ett medvetet val att stå utanför facebooks järnklor över mänskligheten, innebär det att en inte helt obetydlig del av min pledge går till att betala någon annans T-shirt?

Känns väldigt, väldigt märkligt...
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
ragngand;n348909 said:
Man får alltså en T-shirt när man backar om man samtidigt gillar er facebook sida. Men om man nu har gjort ett medvetet val att stå utanför facebooks järnklor över mänskligheten, innebär det att en inte helt obetydlig del av min pledge går till att betala någon annans T-shirt?

Känns väldigt, väldigt märkligt...
Reagerade också på detta, då även jag tillhör skaran som aktivt håller mig borta från Facebook. Det är ju dock tyvärr ganska vanligt att marketing/visibility går före tankar gällande individers val av personlig integritet (vilket antagligen beror på att majoriteten av "folk" inte bryr sig).
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Undrar hur lång tid det tar innan det är fundat. Jag gissar på max 4 timmar (hoppas på mycket snabbare).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
illuzive;n348942 said:
Reagerade också på detta, då även jag tillhör skaran som aktivt håller mig borta från Facebook. Det är ju dock tyvärr ganska vanligt att marketing/visibility går före tankar gällande individers val av personlig integritet (vilket antagligen beror på att majoriteten av "folk" inte bryr sig).
"Gör du reklam för vår grej får du en tröja."

"Jag vill inte göra reklam för er grej."

"Cool."

---

Själv är jag mest intresserad av vilken kvalitet det är på tröjan. 200 pix för en kvalitetströja som fortfarande är glad efter 100 tvättar är ett fynd. Tröjor som måste kasseras efter 5, tragiskt.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
wilper;n348950 said:
"Gör du reklam för vår grej får du en tröja."

"Jag vill inte göra reklam för er grej."

"Cool."
Du utelämnade den där biten där man måste göra saker som är mot allt man tror på för att göra reklam. Som liksom var den relevanta biten.


Med detta sagt, ser ut som ett skitkul spel! Synd med den sunkiga FB-bismaken bara.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Fan vad ballt!
Denna ska jag ha!

Förslag på första expansionsboxen: Syldavien
:D
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
zonk;n348959 said:
Du utelämnade den där biten där man måste göra saker som är mot allt man tror på för att göra reklam. Som liksom var den relevanta biten.


Med detta sagt, ser ut som ett skitkul spel! Synd med den sunkiga FB-bismaken bara.
Det vore ju kanske lite konstigt om företaget som säljer varan inte får styra var och hur den marknadsförs och att välja en av de mest besökta sociala plattformarna är knappast kontroversiellt. Kanske ta debatten om FB på ett annat forum? Trist att skräpa ner den här tråd med en massa gnäll :)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
RasmusL;n348962 said:
Det vore ju kanske lite konstigt om företaget som säljer varan inte får styra var och hur den marknadsförs och att välja en av de mest besökta sociala plattformarna är knappast kontroversiellt. Kanske ta debatten om FB på ett annat forum? Trist att skräpa ner den här tråd med en massa gnäll :)
Det vore väl konstigt om man inte får kommentera på hur företaget marknadsför sin produkt? Uppenbarligen är det en relevant aspekt för en del folk här.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hello allihop!

Försök hitta den positiva vibben och fokusera på den! Låt postare som undrar över FB göra det, och ge samtidigt gärna Helmgast en chans att svara på frågorna kring FB innan vi spinner iväg för långt med den deltråden.

Vänliga hälsningar

/Magnus
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Sjuhundra spänn färre på banken, men ett fint rollspel kommer jag få, förr eller senare!
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Ligger ju uppe ett 55 sidor lång introscenario/quickstart på helmgast, riktigt bra och kul!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Angående Facebook så är det en mycket viktig marknadsföringskanal för oss och är en del av vår strategi för att nå ut med våra spel, möta våra globala fans och utveckla rollspelen ihop med dem.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Jag har läst igenom en del av introscenariot. Det här verkar så kul. Gillar verkligen story points och hur de knyts an till karaktärerna!
Jag är svinpeppad på detta.
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Big Marco;n348971 said:
Angående Facebook så är det en mycket viktig marknadsföringskanal för oss och är en del av vår strategi för att nå ut med våra spel, möta våra globala fans och utveckla rollspelen ihop med dem.
Om det här nu är Helmgasts officiella svar på frågan om varför de som stödjer er och inte har Facebook ska vara med och betala T-shirts till andra backare, så tycker jag det var ett klent svar. Givetvis får ni roa er hur mycket ni vill och marknadsföra era produkter via Facebook men det måste rimligtvis kosta några kronor per T-shirt, eller är det skräpprodukter som bortskänkes till andra medlemmar av Facebook-klanen?
 
Top