[Promotion] The Troubleshooters, kickstarter 14 maj!

Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
ragngand;n348974 said:
Om det här nu är Helmgasts officiella svar på frågan om varför de som stödjer er och inte har Facebook ska vara med och betala T-shirts till andra backare, så tycker jag det var ett klent svar. Givetvis får ni roa er hur mycket ni vill och marknadsföra era produkter via Facebook men det måste rimligtvis kosta några kronor per T-shirt, eller är det skräpprodukter som bortskänkes till andra medlemmar av Facebook-klanen?
Fast jag tror de menar att: "De som gör reklam för oss får en gratis t-shirt" men man kan ju tolka hur man vill så klart.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
ragngand;n348974 said:
Om det här nu är Helmgasts officiella svar på frågan om varför de som stödjer er och inte har Facebook ska vara med och betala T-shirts till andra backare, så tycker jag det var ett klent svar. Givetvis får ni roa er hur mycket ni vill och marknadsföra era produkter via Facebook men det måste rimligtvis kosta några kronor per T-shirt, eller är det skräpprodukter som bortskänkes till andra medlemmar av Facebook-klanen?
Eller så skippar du kickstartern och väntar tills spelet kommer ut i butik och köper då.
Simsalabim och du har inte offrat några futtiga kronor i onödan!

Nu när vi som riktiga Troubleshooters löst det problemet kan vi gå vidare och hindra Bläckfiskarna (ej förlaget) från världsherravälde!
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Lightshy;n348981 said:
Eller så skippar du kickstartern och väntar tills spelet kommer ut i butik och köper då.
Simsalabim och du har inte offrat några futtiga kronor i onödan!

Nu när vi som riktiga Troubleshooters löst det problemet kan vi gå vidare och hindra Bläckfiskarna (ej förlaget) från världsherravälde!
Haha, touché, ja det kanske är den bästa lösningen!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
ragngand;n348974 said:
Om det här nu är Helmgasts officiella svar på frågan om varför de som stödjer er och inte har Facebook ska vara med och betala T-shirts till andra backare, så tycker jag det var ett klent svar. Givetvis får ni roa er hur mycket ni vill och marknadsföra era produkter via Facebook men det måste rimligtvis kosta några kronor per T-shirt, eller är det skräpprodukter som bortskänkes till andra medlemmar av Facebook-klanen?
Här är ett annat sätt än ovanstående att se på saken:

Varje backning täcker rimligen mer än kostnaden för den enskilda boken. Jag gissar att planen är att gå plus på hela kalaset, men jag vet såklart inte hur deras omkostnader ser ut.

Men. Det betyder ju att det i varje pledge finns ett utrymme som inte används till produktion, right?

Anledningen till att de vill att folk ska like:a på Facebook är ju sedan för att de tänker att det leder till att fler personer pledgar.

Dåså: då är det bara att föreställa sig att det är ur de pledges som tillkommer tack vare marknadsföringen som pengarna för T-shirtarna tas. Inte ur de pledges som görs av folk som hört talas om spelet på andra sätt.

There, solved! =)
 

Laffe

Veteran
Joined
15 May 2020
Messages
4
Backat, ser fram emot slutprodukten. Om man har lite frågor om introscenariot, kan man posta dem här? Eller finns det ett bättre ställe?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag har backat! Jag har gillat! Jag vill ha en t-shirt! Hur gör jag?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Laffe;n349002 said:
Backat, ser fram emot slutprodukten. Om man har lite frågor om introscenariot, kan man posta dem här? Eller finns det ett bättre ställe?
Helmgast-brädan här är ett bra ställe.

Khan;n349005 said:
Jag har backat! Jag har gillat! Jag vill ha en t-shirt! Hur gör jag?
Just nu gör du ingenting, utom att inte ta tillbaka din backning, eller ännu hellre backar ännu mer. 8)

Efter kampanjen kommer vi fråga om du gillat på Facebook, under vilket namn du gjorde det, och vilken storlek du vill ha. Sen får du en t-shirt tillsammans med ditt loot.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Lightshy;n348981 said:
Nu när vi som riktiga Troubleshooters löst det problemet kan vi gå vidare och hindra Bläckfiskarna (ej förlaget) från världsherravälde!
Ah, skönt att ingen försöker hindra våra planer för världsherravälde.
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
267
Jag som inte längre har plats för en massa fysiska böcker då alla ytor är fyllda med barngrejer är glad över priset på PDFen. Ofta känns de onödigt dyra men 150 kronor är ett bra pris.
 
Top