Nekromanti [Promotion] Svärd & Svartkonst: Monsterarmeérna Går - Statusuppdatering

azzmazzter300

Veteran
Joined
14 Apr 2015
Messages
111

Monsterarmeérna Går – Uppdatering

Jag tror inte att många kunnat undgå hur populärt vårt crowdfundade projekt: Svärd & Svartkonst Monsterarmeérna Går, varit. Och de flesta av er har säkert följt vår brokiga väg genom crowdfundingjungeln, från vår skakiga start på kickstarter, till vår vilda tid på Indiegogo, och vårt försök att få en Patreonmodell att fungera, innan vi slutligen beslöt oss för att följa vårt hjärta och hittade vårt hem som paypai-drivna crowdfunding-rebeller på blogspot.

Monsterarmeérna Går, är för de få av er som inte följt utvecklingen, ett supplement till Terje Nordin & Mattias Närväs populära indiespel ”Svärd & Svartkonst”, en OSR-klon på svenska. Tack vare deras öppna licens, kunde vi på Verlassene Armee GmbH utnyttja den rika floran av monster för att göra ett supplement som erbjuder detaljerade och realistiska regler för att fånga, träna och använda monster i världen. Eftersom Svärd & Svartkonst finns gratis på nätet, är kompatibelt med alla andra OSR-kloner, och dessutom nu, efter otaliga förseningar, preliminärt kommer finnas att beställa på Fria Ligans butik vintern 2021, är det en perfekt plattform för vår vision. Och om ni inte är i OSR-svängen behöver ni inte oroa er, tack vare era frikostiga donationer kommer vi kunna erbjuda lättanvända konverteringsregler till Rolemaster, EON, Phoenix Command, Fiasko, Rotsystem, FATAL och World of Zynnibarr.

Hursomhelst. Anledningen till att jag är här idag är att några av er antagligen har sett att vårt paypai-konto är avstängt medan SÄPO och CIA avslutar undersökningen om förment terrorfinansiering, och våra advokater på r/legaladvice har rått oss att avsluta vårt forum, således känner vi att det är rimligt att göra en statusuppdatering på WRNU, för att lindra våra investerares oro. Vi vet att det varit flera månader sedan vi senast gjorde en uppdatering, men vi har knappast legat på latsidan – tvärtom!

Som ni alla vet är den viktigaste delen av en rollspelsprodukt illustrationerna, och vi är glada att meddela att dessa nu är klara. Genom att ha all illustrationstalang in-house har vi kunnat jobba effektivt och hålla nere kostnaderna, så att vi kunnat pressa optimal talang ur varje investerarkrona. Så nu lämnar jag över till vår huvudillustratör, som får visa upp ett urval av illustrationer som väl skildrar den kvalité ni kan förvänta er från den produkt som vi är övertygade kommer dominera rollspelssverige –och världen!- under många år framöver.

Jätteamöba

Detta var den första illustration jag skapade för MG, vi kände att detta var ett av signaturdjuren i S&S, och lade mycket tid på att få en bra balans mellan realism och stilism.

Vita Gorillor

Alla ni som spelat Naram Akaris Ruiner minns dessa vilda djur. Jag försökte gå tillbaka till Sword & Sorcery-rötterna med min tagning av dem och gav dem således ordentliga tuttar, oroa er inte för att dela illustrationen med vänner på facebook, det här är en manlig tutt-gorilla.

Demoner

Demoner är ju väldigt mångskiftande så jag hade stor frihet som illustratör här. Jag inspirerades av skräckmästare såsom Stephen King när jag funderade på hur jag skulle göra ett ganska uttjatat koncept farligt igen: ta något vardagligt, och gör det skrämmande. Så jag tog det som rollspelare gillar mer än något: siffror. Jag tror tanken på att talen på ens tärning kan vara en förklädd demon kommer hålla mången rollspelare vaken på natten.

Fladdermöss

Det är otroligt stötande att ha fladdermöss som monster i ett rollspel, det bidrar till bilden av fladdermöss som skadedjur liknande råttor. Sanningen är att fladdermöss är vänliga djur, som förökar sig långsamt, de föder en unge i taget och tiden innan ungen klarar sig själv är lång, vilket lätt gör dem till hotade arter, och att nedgöra en flock fladermöss är lika stötande som att gå på pandajakt. Som konstnär har jag också ett etiskt ansvar, särskilt då S&S erbjuder en flora av olika fladdermöss, så efter idogt kampanjande, och lite stöd från min rabiata hatsvans på twitter, så lyckades jag få skaparna att gå med på att alla fladdermöss var uppvridbara automater i deras värld. En vettig kompromiss såhär i första steget, men vi hoppas att de i senare upplagor kommer göra fladdermöss odödliga.
 

Attachments

azzmazzter300

Veteran
Joined
14 Apr 2015
Messages
111
Skelettkrigare

Jag älskar känslan av rörelse som denna skelettkrigare frambringar. För att framhäva den känsla av hot som en odöd krigare skall inbringa, så har besvärjaren försett skeletten med muskelben, för att biffa upp dem.

Djävla

Valet av Djävla som omslagsbild blev väldigt kontroversiellt. När omröstningen på vårt forum visade att Djävla vann stort över de båda övriga alternativen: Råtta och Avföring, uppstod ganska upphettade ordväxlingar på nätet och anklagelser om sexism, så vi tog beslutet att lägga till stinklinjer till henne, för att tona ner attraktiviteten något och framhäva Djävlornas onda sida. Jag var inte nöjd med beslutet, men ibland måste man göra kompromisser med sin kundkrets.

Levande Död

Vi var väldigt glada över att ni var så generösa att vi kunde nå vårt stretchgoal att ta in en gästillustratör. Vi lät John Cobb göra vad han gjorde bäst - levande döda - och resultatet är ett av hans bästa verk på senare tid, i min mening.

Så med denna uppdatering hoppas vi att vi stillat all oro. Texten måste fortfarande skrivas, men Azzmazzter300 har lovat att börja med den så fort han avslutat sitt pågående projekt, Kaosslottets Förbannelse, vi hoppas också kunna samarbeta med skaparna för att snabbare få fram supplementet, så vi uppmanar alla våra backers att kontakta Terje & Mattias på Facebook och Twitter och berätta för dem hur mycket ni ser fram emot Monsterarmeérna Går, och hur de bör prioritera projektet. Snälla… hjälp oss!
 

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,807
Location
Göteborg
Jag har mycket sett fram emot Monsterarméerna Går (trots den amerikanska kapitaliseringen i titeln) och är glad att höra om statusuppdateringen. Det har varit lite för tyst på senare tid! Jag backade med 25 000 kr för deluxe-nivån och väntar med spänning på nyheter om onlineversionen, även om jag förstår att ni är fullt upptagna med basutveckling och layout. Kul att se att arbetet går framåt, och illusarna ser djävligt stämningsfulla ut, och tar spelet i en spännande riktning. Jag känner mig ärligt talat lite trött på de polerade koncept art-bilder som verkar ha blivit så poppis i senare svenska rollspel. Gött att se folk som vågar gå tillbaka till rötterna!
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Håller med ovanstående. Detta kan bli modulen av året!

Får inte upp första inläggets bilder, någon chans att ni kan skicka dem igen?
 

azzmazzter300

Veteran
Joined
14 Apr 2015
Messages
111
Fridigern;n192488 said:
Håller med ovanstående. Detta kan bli modulen av året!

Får inte upp första inläggets bilder, någon chans att ni kan skicka dem igen?
Jag ska fixa det på nåt sätt, är det fler som har det här problemet? jag ser bilderna.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
azzmazzter300;n192498 said:
Jag ska fixa det på nåt sätt, är det fler som har det här problemet? jag ser bilderna.
Jag har sett dem och nu önskar jag att jag inte hade gjort det. Likt den som har sett Yog-Sothoth vill jag men kan inte glömma.

För övrigt har jag länge velat ha en rabiat hatsvans på twitter, hur gör man för att skaffa sig det? Vad är din hemlighet? En grandios självbild kombinerad med en valfri diktators skrupelöshet? Spelar du rollspel med porrskådisar?
 

azzmazzter300

Veteran
Joined
14 Apr 2015
Messages
111
Skarpskytten;n192541 said:
Jag har sett dem och nu önskar jag att jag inte hade gjort det. Likt den som har sett Yog-Sothoth vill jag men kan inte glömma.

För övrigt har jag länge velat ha en rabiat hatsvans på twitter, hur gör man för att skaffa sig det? Vad är din hemlighet? En grandios självbild kombinerad med en valfri diktators skrupelöshet? Spelar du rollspel med porrskådisar?
Man måste följa sitt hjärta, och inte tyngas ner av alla haters.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Jag har redan gått in med Monsterarmé Slaktare Pledge, men om jag ser en uppdatering på Kaosslottets Förbannelse höjer jag till Deluxe jag med.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag vill bara säga att jag är sjuuuukt laddad och förväntansfull inför att få de tryckta böckerna, hoppas fortfarande på en konverteringsguide till Ghostbusters RPG, känns som att det ligger i tiden (Vill också passa på att nämna mitt eget Killfist3016, känns som att det glömts bort lite grann...).

Två frågor:

1. Kommer ödlemännen få någon fetare utbyggnad, typ en T-rex-apkung eller Waran styggelse eller så så att de kan vara värda att samla i sitt "menagerie"?
2. Jag har fortfarande inte fått tillbaka originalen på pantbreven på min fastighet som jag skickade in till kickstartern för "Vulgodrome: The Reckoning". Är de på väg på posten eller håller ni fortfarande på att ta kopior? Det är banken som undrar, det börjar tydligen bli bråttom.

Rock on!
 
Top