Promotion: Suldokar's Wake #2 är ute!

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Nu är nummer 2 av mitt nya spel ute! Spelet släpps som en tidskrift. Så här ser pressreleasen ut:
From suldokar.wordpress.com:

"Anatomy of a Zira-Kaan Character" is Issue #2 of Suldokar’s Wake, the new?hail-of-bullets, solid hologram, sentient storm kind of science fiction RPG from the creator of Whitehack.

In this 128 page issue you learn to pick and adapt 20 character archetypes, or to make a new character entirely from scratch. All the necessary components of character generation are there, such as:
  • Three new nerve-wrecking stanzas from "Knight of the Code/Code of the Knight!"
  • 20 character archetypes.
  • The Stacks.
  • The Apt, Core and Prime character types.
  • All species and backgrounds.
  • Beginner lists for nanite formulæ and equipment.
Check out suldokar.wordpress.com, the r/suldokarswake reddit community or go directly to Lulu to buy a copy!


If you haven't bought Issue #1, now might be the time to get both issues. Right now, you get a 15% discount if you use the ONEFIVE coupon code!


For Whitehack fans, don't forget to check out the Resources page for info on how to use the Suldokar's Wake issues with Whitehack.

Hälsar

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
McKatla;n342841 said:
Beställd!
Tack!

Enligt uppgift funkar koden för 15% rabatt fortfarande! Passa på att skaffa lite fler grejer från Lulu vetja!

Travellers on a Red Road
Blood & Bronze
Whitehack
Wilhelm Perssons spel
Clarence Redds spel
Anders Blixts spel
Björn Wärmedals spel
Sorcery Studios spel
Marcus Linderums spel
Rikards länklista (Rikard har egna grejer samt en länklista till ännu fler spelskapare på Lulu)

Du som läser detta och inte ser en länk till dina grejer -- jag har bara råkat glömma eller känner inte till det! Svara gärna med länk till dina grejer på Lulu!

Allt gott,

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Beastslayer;n342872 said:
Fiktionslek Hur ser spelet ut inuti? Finns inga uppslag att titta på såvitt jag kan se?
Hej! Har inte hunnit göra snygga mockups på inlagan än, men här är ett foto från provtrycket av Issue #2. Du kan se layout och illustrationsstil.

https://imgur.com/HvIDO4O

Allt gott,

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
clarence redd;n342907 said:
Det ser ruggigt snyggt ut!
Tack! Ja, det blev faktiskt jäkligt bra, om jag får säga det själv!

Tycker även du gjort väldigt snygga grejer med M-Space och REFLUX. Klokt val av format också!

Bästa,

C
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,526
Location
Göteborg
Tack! Illustratörerna har inte gillat det kvadratiska formatet, men annars funkar det bra.

Har du fler uppslag man kan kika på?
 
Top