Nekromanti Promotion Starchallenge

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Nu har slutmanus gått iväg till Myling.Starchallenge beräknas komma ut till påsk och kommer även finnas på GothCon. Mer information och möjlighet till förhandsbeställnign finns här: http://www.mylingspel.se/index.php?lang=sv&sidid=289

Jag är extremt nöjd med både värld och regler. Starchallenge kommer bli ett annorlunda och bra spel.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Uppdatering. Några småfixar har kommit till sen slutmanus gått iväg. 2 nya manövrar har lagts till fordonsstrider. Det gör fordonsstrider ännu lite roligare.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jag kommer snart diskutera Starchallenge på Icarus dreams podradio. Lyssnade in mig på vägen till jobbet och valde Krilles avsnitt (som inte alls pratade på en bred östgötska som jag trott) och drog slutsatsen att våra poddar blir väldigt olika.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Nu har jag fått plats på Mylings server och kommer alldeles snart börja lägga upp den interaktiva stjärnkartan. Det finns en baktanke med den som jag snart kommer presentera. I början av nästa vecka bör den vara klar och den kommer presenteras i ett nytt blogginlägg och på forumet.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
En extra regel som sätter lite mer färg på "Ni reser till byn, det tar tre dagar" skapades i helgen. Den använder konfliktsystemet, fokuserar på berättande och kan sluta i fördelar eller nackdelar för gruppen. Regeln kan dessutom putta bort rollpersonerna ett steg från målet och få vägen dit något längre. Ett smidigt sätt som bygger på konfliktresolution, dödförklarar slumpmässiga möten av typ "det här är en strid där ni kan få lite skada" men ändå sätter rollpersonerna på det hala.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Tyvärr har jag dåliga nyheter till den tappra lilla skara som hade hoppats på att få bläddra i Starchallenge på GothCon. Dessvärre har förlaget gått för högtryck och varit tvungna att göra sista ändringar i ett Leviathan som legat på deras arbetsbord parallellt med Starchallenge. Ett av två scifi spel fick stryka på foten och det blev mitt. Men självklart kommer snart spelet ut. Jag är hemskt ledsen men med tanke på hur hårt Tina på Mylingspel jobbar ska hon ha all heder.
 
Top