Nekromanti [Promotion] Skyarnas Krig – GothCon-musikalen på turné

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
SKYARNAS KRIG
~En elegant historia från en mer civiliserad tid ~




Hej allesammans!

Ni som var på GothCon i våras hade chansen att se årets musikal, Skyarnas Krig. Det är Star Wars i steampunk-version, på svenska, med helt nyskriven musik.

Missade du GothCon? Var du där, men hade inte tid att se musikalen? Eller vill du se den en gång till?

Om några veckor åker vi på turné till Stockholm och Malmö!

Vi spelar i Stockholm lördag den 16:e september, kl 19:30 på Boulevardteatern. Det är samma helg som ComicCon, men ingen fara, för CC stänger för dagen kl 19 :)

Två veckor senare besöker vi Malmö: lördag den 30:e september, kl 18:00 spelar vi på Malmö Latinskola.

Båda gångerna kostar biljetten 100 kr. Till Stockholm köper du biljetter genom ticketmaster.se; till Malmö på vår egen hemsida.


Ni kommer bland andra få stifta bekantskap med Lukas Molnfarare, smugglaren Antonia de la Sola med sin zeppelinare Sekelfartyget Falken, samt den mörka sidans förkämpe Furst van der Vader. Många av de stora ögonblicken är naturligtvis tonsatta, i musiknummer som Jag är din far och Det är en fälla! Själv har jag skrivit och regisserat, och står på scen som robot-butlern Automaticus 3B (vår version av C-3PO).

Jag hoppas jag får se några av er i publiken!

– Pilzeman och teaterföreningen Kulturkrock
 
Top