Nekromanti [Promotion] Scenariobiblioteket är öppet

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Vi har nu efter lång tid och mycket jobb öppnat scenariobiblioteket som återfinns på scenariobiblioteket.se nu gäller det att hålla det levande så att det kan ge den spridning av bra konventsscenarion som vi hoppas på. Gå gärna in och kolla runt och skriv gärna kommentarer (helst positiva) i den här tråden.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Hm... Har märkt att det inte riktigt verkar som om er hemsida funkar helt i min ände - vare sig i Firefox eller i Chrome.

Allt ser fint ut och funkar bra, men menylisten till vänster vägrar scrolla, vilket är illa när den klipps av redan vid bokstaven N som i Neotech...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,448
Location
Stockholm
Khan;n308798 said:
Hm... Har märkt att det inte riktigt verkar som om er hemsida funkar helt i min ände - vare sig i Firefox eller i Chrome.

Allt ser fint ut och funkar bra, men menylisten till vänster vägrar scrolla, vilket är illa när den klipps av redan vid bokstaven N som i Neotech...
Vaffan jag har ju fixat det en gång. Men jag uppdaterade grejer förra veckan, så det kanske bröt ihop igen. Eller så fixade jag det aldrig.

Ska kolla. Klart det ska funka, men jag kan inte garantera hur lång tid det tar att hitta nån som kan hjälpa mig att kolla. Alla på jobbet är typ sjuka.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,448
Location
Stockholm
Jag har gjort en snabbfix så att kategorierna visas i en drop down-meny. Så nu är det "bara" taggarna som man inte kommer åt i vänstermenyn.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Magnus Seter;n308814 said:
Jag har gjort en snabbfix så att kategorierna visas i en drop down-meny. Så nu är det "bara" taggarna som man inte kommer åt i vänstermenyn.
Det var en bra idé, men det funkar tyvärr inte det heller. Jag kan klicka fram menyn och markera ett alternativ, men sen händer ingenting. Det är som om det saknas ett enter-slag, så att säga.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,448
Location
Stockholm
Jag har ingen aning om vad jag gjort men nu funkar det hos mig i Safari, Firefox och Chrome.

Testa gärna om det funkar för dig.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Nu funkar det! Finemang!

Nu är det bara att vänta på att någon kollar redaktörsmejlen och ser om det jag skickade in kommit fram också...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,448
Location
Stockholm
Khan;n308923 said:
Nu funkar det! Finemang!

Nu är det bara att vänta på att någon kollar redaktörsmejlen och ser om det jag skickade in kommit fram också...
Där får jag hänvisa till den som får redaktörsmejlen (inte jag).

:)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Magnus Seter;n308924 said:
Där får jag hänvisa till den som får redaktörsmejlen (inte jag).

:)
That would be me. Nu har jag iaf svarat, men som jag nämnde på ett annat ställe så har jag väldigt mycket för mig i livet för tillfället så det tar ett tag för saker att komma upp, förhoppningsvis kommer snart någon och vill hjälpa till, och det krävs verkligen ingen teknisk kompetens nu när hela plattformen är på plats (och Magnus tar ändå hand om det tekniska). Det är mer administration än teknik så att säga, och sen finns förstås alla möjligheter för den som så önskar att göra mer än administration, som marknadsföring till exempel om en gillar sånt, eller att försöka kontakta olika författare som en vet har skrivit bra saker eller så, sånt skulle inte skada (så länge vi har administrationen på plats då förstås så att inte nya grejer bara läggs på hög :) ).
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Pling!

Efter en riktigt skoj stund i indierummet på LinCon förra helgen har jag funderat lite. Vore det inte skoj om det fanns en samlingsplats på Scenariobiblioteket för indiespel som finns tillgängliga gratis på nätet? Många finns i nedbantade gratisvarianter på diverse hemsidor (Gudasaga, tex), och Urverksspel lägger till och med ut alla sina spel som PDF gratis.

Det hade underlättat för oss nybörjare i indiesvängen om allt fanns samlat på ett och samma ställe. Jag har ingen aning om spelägarna tycker det skulle vara okej, men det vore kul att i alla fall fråga. Som stort fan av Scenariobiblioteket kan jag säga att jag blivit sugen på (och införskaffat) spel bara baserat på att jag hittat bra scenarion till dem där, så jag är inte omöjlig till att det kommer se likadant ut om det dyker upp lattjo indiespel jag upptäcker den vägen också.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Hej! Tycker det är en toppenidé, och jag spelar ju själv numera väldigt mycket oftare indiespel än konventsscenarion. Så länge jag är själv om att administrera sidan så kommer det dock tyvärr inte bli några nya avdelningar, jag hinner knappt ens med att lägga upp det som skickas in, och har fortfarande en backlog av saker som jag fått ok att lägga upp men inte hunnit.

Hade också varit trevligt med en avdelning för andra resurser till traditionella spel som världsmoduler, slumptabeller mm.

Men jag har någon på gång för at få hjälp och kanske kommer det upp en kontaktannons snart också, så alltid kul att läsa att vi har fans och fans med idéer :)
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Vad roligt att det är uppe! Mins att jag satt och gjorde data entry för det här 2016 och hur kul det kändes att det skulle bli klart ngn gång - snyggt jobbat, riktigt roligt :)
 
Top