Nekromanti [Promotion] Rollformulär

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Tjo!

Det var ett bra tag sen jag skrev något här, så jag tänkte det var dags att visa ett par bilder på hur det nu ser ut när man gjort färdig sin karaktär i DoD1984.




Eftersom bilderna alltid blir så små här (i alla fall vet jag inte hur man gör dem stora) så är det här några länkar till större versioner: Bild1, Bild2, Bild3.

Det kan vara så att svart text på röd bakgrund bränner i ögonen, men det är ett pris man får betala för nostalgiska rollformulär :p

RollforFumble
 

Attachments

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Nu ska jag bara uppfinna en baksida till formuläret också med utrustning, bakgrund och en del annat jox. Eller finns det någon "officiell" baksida till rollformuläret? Tror aldrig jag sett någon i alla fall.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Silket bra rollformulär i så fall. Kör på en blank sida med ett par osynliga avgränsningar där utrustning, bakgrund mm kan skrivas in
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Fridigern;n126989 said:
Silket bra rollformulär i så fall. Kör på en blank sida med ett par osynliga avgränsningar där utrustning, bakgrund mm kan skrivas in
Hmm, det är kanske det mest "retro-korrekta" om man kör på att det bara är en vit baksida. Är nog en bra idé....o så slipper jag rita en massa i GIMP :D
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Hur är rollformuläret tänkt att användas? Är det dynamiskt så att spelarna kan ändra i det under spel om man lirar online eller varför har du skapat ett digitalt rollformulär till DoD?
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Harry S;n127078 said:
Hur är rollformuläret tänkt att användas? Är det dynamiskt så att spelarna kan ändra i det under spel om man lirar online eller varför har du skapat ett digitalt rollformulär till DoD?
En bra fråga som jag inte har något vettigt svar på. Just nu fylls det bara i automatiskt när du gjort din rollperson. Vet inte hur mycket mer jag kommer göra med det. Jag tror inte att jag kommer göra något jättestor av progarmmet för DoD 1984 av lite olika skäl.
Eftersom jag har lärt mig Unity och en del C# under tiden som jag gjort programmet så är koden mer eller mindre katastrof och programmet hänger till stora delar ihop med silvertejp och gamla gem. Skulle jag göra det bra så skulle jag behöva skriva om allt och det vet jag inte om jag är motiverad till eftersom jag har svårt att tro att så många kommer att använda programmet. Vore roligare/lättare att börja om och göra program till spel som folk spelar.
 
Top