Nekromanti [Promotion] RollforFumble - Uppdatering

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Bara lite tjat om vad som hänt på min sida senaste tiden så att ingen missat det...för det vore trist :)
  • Jag skrev en liten egen version av några av standard-raserna inom fantasy. -> Halvfolk
  • Eftersom jag tänkt ge mig på att skriva ett eget regelsystem till någon form av fantasyrollspel så har jag börjat lägga in lite funderingar/anteckningar under menyn "Mitt regelsystem". Troligen har jag mest återanvänt andras regler, men det är väl så det går till, man tar det bästa från olika håll. Något vettigt namn på det hela har jag inte, vet bara att det inte kommer innehålla orden "Drakar" eller "Demoner". Troligen kommer jag ej ha med "!"...möjligen "?"...har nån använt "Fantasy?" än..?
  • Under länkar har jag också lagt till en hel del fler utländska speltillverkare.

Tips, ideer och allmänt tyckande om sidan tas alltid emot eftersom jag gillar uppmärksamhet :)

RollForFumble.com
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ditt spel borde heta Roll for Fumble.

I det kommande spelet Lorder och Lodisar ?använder vi oss av en fummelmekanik för att levla. Alltså, för att bli bättre måste det kort och gott gå åt helvete.

I ditt kommande lir Roll for Fumble kommer rullet av ett fummel ha en central del i regelverket. På vilket sätt vet jag inte riktigt men du är kreativ så körba!
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
I det kommande spelet Lorder och Lodisar ?använder vi oss av en fummelmekanik för att levla. Alltså, för att bli bättre måste det kort och gott gå åt helvete.
Lite som i verkligheten med andra ord :grin:

Att kalla spelet "Roll for Fumble" är ju ett alternativ, fast då behöver ju som du säger fummel vara något som står ut lite extra i reglerna. Får fundera lite över det. Vill jag få in ett "&" som alla andra spel så kan det ju heta "Roll & Fumble"
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Har varit lite dåligt med uppdateringar på min sida de senaste dagarna, men nu har jag fått lite hjälp av en av spelarna i gruppen som jag spelleder. Då och då kommer jag lägga ut en speldagbok från våra spelmöten som han skriver och den första delen har jag precis lagt ut - Horror on the Orient Express, del 1.

Länk i slutet av denna rad --> RollforFumble
 
Top