Nekromanti [Promotion] RollForFumble - Behöver er åsikt

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jag har börjat fundera lite på att byta inriktining på mitt program. Det är ju först och främst ett träningsprojekt för mig, men det är ju mycket roligare om någon kommer att använda det när det är klart...så frågan till er är vad tycker ni?

Det jag försöker göra är ett program som i första hand är tänkt som ett hjälpmedel för spelledaren vid spelbordet, dvs offline. Man ska bla kunna skapa spelarkaraktärer, fritt justera karaktärer, skapa SLP & monster, hantera strider och olika situationer i spel.

Några förslag är
* Drakar & Demoner från 1984 - dvs fortsätta på det jag börjat på
* Mutant (1984)
* DoD Expert (1985)
* Sagan om Ringen (1986)
* Mutan 2 (1986)
* Nya Mutant (1989)
* Drakar och Demoner v.4 (1991)
* Något helt annat

Jag uppskattar verkligen om ni tar er tid och skriver vad ni tycker. :)

Edit.
Den obligatoriska länken -> RullaFörFummel

Edit 2.

Personligen lutar jag åt både DoDExpert och Mutant2, men är det någon som fortfarande spelar de spelen?
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Jag har funderat och tror jag besvarar min egen fråga. Jag har många gånger funderat på att skriva ett eget regelsystem inspirerat av Drakar & Demoner, men det har aldrig blivit av. Tror det kan vara dags nu...kan ju kalla det Gammeldrakar....det är ju inspirerat av gamla drakar och demoner så det borde vara ett lämpligt namn...well well... vi får se vad det blir av det hela.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Byta till EOn IV! Det hade varit super med det du gör om det varit till Eon IV.
/PalMer - partisk
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Skriv det till symbaroum. Ett nyutgivet spel med många spelare (här på forumet).
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Det vore kul att göra ett progam till Eon IV/Symbaroum, men det blir samtidigt ett seriösare projekt när det är ett nytt spel. Ifall jag skulle ge mig på det (och det är ok med Järnringen/Helmgast) så skulle jag nog vilja ta ta ut en liten peng om jag lyckas färdigställa ett schysst program eftersom det är ett rejält jobb.

Två frågor till.

1. Skulle ni kunna tänka er att betala för ett sådant program?
2. Har ni nån uppfattning om hur många spelare det finns till Eon IV / Symbaroum?
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag skulle kunna tänka mig att betala för en app till ett spel jag spelade.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Jag tycker du skall fortsätta med DoD-84, det verkar vara den mest kultiga och använda av DoD-versionerna och skulle kunna blåsa lite mer liv i det. I andra hand Järn. Inget pröjs för mig iallafall
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Hmmm...alla förslag är bra, och nu är jag mer rådvill än innan...

Jag är totalt okunnig om vilka här på forumet som har tillverkat egna spel. Jag anar någonstan att Krille haft med Järn att göra i alla fall :) Vilka fler spelkonstruktörer finns det?

Något helt annat....jag har skrivit en egen version av vanliga fantasyraser..det mest tydliga är nog att jag har svårt för hober...ta gärna en kik här om ni vill.

Edit
Jag har lagt till Rävsvans Förlag på min länklista
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Schysst tappning av fantasyraser! Gillar alf-lilen skarpt. Nu vet jag vad jag tycker du skall göra:

Regler: strikt DoD84, men egna raser och vapen och allt annat du vill ha
Beskriva världen med dina nya raser mm, fisktank-sandbox
Fixa en schysst kampanj av one-page-dungeons som kan utforskas och leder vidare till nästa osv. Då skulle man surfa in på sidan ofta.
 

RollforFumble

Veteran
Joined
31 Jan 2015
Messages
162
Hahaha, ja det går inte att komma ifrån att alfen blir väldigt likt en lil. Moderträdet har i alla fall inte några tentakler :)

Jag har funderat en hel del och kommit fram till..

* Jag fortsätter att skriva mitt program till DoD84, men inte 100% offline. Jag vill att man ska kunna synka mellan spelledare och spelare, ändrar SL på din rollperson så ändras den även i ditt program som spelare. Jag jobbar på med det....i alla fall tills Riotminds säger ifrån...
Programmet är helt gratis givetvis.
* När ovanstående program är klart så går det rätt så smärtfritt att konvertera det till Järn/Symbaroum/EonIV...
* Mitt egna regelsystem kommer nog skilja sig rätt markant från DoD, så det får stå för sig själv, i alla fall till att börja med.
* Världen får också stå på egna ben. Men det är inget som hindrar att jag kanske ger mig på att skriva ett och annat scenario :)
 
Top