Nekromanti [Promotion] Proteus Sinking släppt!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Nu är mitt första kommersiella äventyr publicerat! Skaffa det! Det kostar precis vad du vill.

För er som lyckats missa mitt konstanta tjat så är det en weird science fantasy-dungeon som utspelar sig i en mystisk struktur i ett mörkt träsk. Muterade varelser, gelédisco och slemspindlar utlovas. Det finns mer hemligheter och mystiska saker än bara rena skatter i metallkorridorerna!
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Stort grattis, hur funkar det med betalningen till dig, hur mycket tjänar du?
Så man vet hur mycket pengar man ska lägga :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag får hälften av pengarna och de förs över direkt till mitt rpgnow-konto. Sen kan jag välja om jag vill lösa ut det i riktiga pengar eller köpa grejer på rpgnow för det :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hur många sidor är det? Hur lång tid tar det att spela igenom? Är det värt $3? :)
Hans E Magnusson said:
10 sidor + en sida karta. Det beror på hur fort dom dör. Är värt $30
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Speltestet var 11h spelande ungefär. Det går nog att göra fortare, men samtidigt har det tillkommit lite monster och mer prylar att leka med sen speltestet. Det är lite mindre än 40 rum, några spells, ett gäng monster och massa roliga tabeller. Flera magiska föremål som jag personligen är väldigt nöjd med. Och gelédisco.

Jag betalade $3.50 för Within the Radiant Dome som också tog runt 11h att spela igenom. Det var galet värt det, iaf. Ingen aning om hur Proteus Sinking står sig i en jämförelsen eller vad någon annan tycker är "värt", dock :)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Hur funkar det, det här med rättigheter och annat, får du göra vad du vill med det nu? Får du ge ut en version med feta färgbilder osv?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
McKinney har exklusiv rätt till distributionen i ett år från idag, sen får jag göra vad jag vill. Jag skulle ju kunna släppa illustrationer till det, förstås, men då blir ju det för sig :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Då skulle jag ha ork och tid att översätta :)

Jag har ju lovat att översätta Lady Christina's Final Resting Place till svenska, men det har fallit på skam.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det här känns oändligt coolt:
Oakes Spalding recenserar. Spalding har skrivit och gett ut Seven Voyages of Zylarthen, som säkert någon annan här vet mycket mer om än jag. Men det är en av de senaste OSR-klonerna iaf, och den har mottagits rätt väl.

Eric F recenserar. Jag har ingen aning om vem Eric F är, men det känns som att det säkert är någon häromkring? Vem annars skulle säga "[...] Bjorn Waredal whose work is very familiar to me."? Så värst mycket har jag inte gjort förut, menar jag.
 
Top