Nekromanti [Promotion] [Nyhet] The Troubleshooters, belgofranskt serieäventyrsrollspel

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Så små att de inte syns i första taget gissar jag.

Nå, det kommer bli fett! Krille & Ronja set for international fame~!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Detta var ju riktigt spännande! Konceptet har ju fantastisk potential. Ska bli spännande att se om regler på något vis kommer att hjälpa genren eller om det kommer att ligga på stämningstexter, bilder och äventyr?

Måste bara säga att Ronjas bilder ser helt fantastiska ut, fångar stilen perfekt. Blir nog till att gräva fram en hög med Spiroualbum och njuta.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Dr_Dängrot;n333005 said:
Här skall spenderas pengar . Det här fick mig riktigt pepp . Växte som många i min generation upp med dom fransk-belgiska serierna så som Tintin ,Spirou ,marsupilami , Gaston ,lucky Luke , Asterix osv

Sätter upp detta på nästa års inköp av rollspelsprodukter lista :)
Finn & Fiffi!! :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Paal;n333023 said:
Blir nog till att gräva fram en hög med Spiroualbum och njuta.
Ja, jag var nästan tvungen att gå och köpa åtminstone de två första av de som finns på Comixology direkt, så sugen blev jag av att se de här illustrationerna.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Helt otroligt att ingen gett sig på detta förut!!!
Känns ju solklart nu när man ser det!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lightshy;n333094 said:
När är det tänkt att kickstartern drar igång?
Under hösten. Och jag menar kalenderhöst, inte den där meteorologiska hösten från oktober till mars som vi brukar ha i Göteborg.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Hur mycket övernaturliga element är det tänkt att det ska finnas i spelet? En serie som Spirou blandar ju hejdlöst in fantasy- och science fiction-element i berättelserna, och de förekommer till och med i Tintin även om de är betydligt mer nedtonade där.

Så kan man räkna med att möta tidsresenärer och kinesiska trollkarlar också?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Dimfrost;n333322 said:
Blir det Krilles vanliga BRP-iga motor från Hjältarnas tid mm?
Det är en variant av den. Lite mer serietidning/lättsamt tycker jag. Men det är samma grund.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Gurgeh;n333319 said:
Hur mycket övernaturliga element är det tänkt att det ska finnas i spelet? […] Så kan man räkna med att möta tidsresenärer och kinesiska trollkarlar också?
Den som lever får se. :rolleyes:
 
Top