Nekromanti [PROMOTION] Nya ämnen till podcasten Spelsnackarna

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
209
Halli hallå!

Som säkert ingen kunnat undgå (vi tjatar ju om det hela tiden) så är vi två insnöade rollspelare som nu driver en podcast där vi snackar om allehanda spel. Vi har fått tips i vår första promotiontråd om vad vi skulle snacka om, men den tråden dog ut, som trådar gör. I denna tråd efterlyser vi alltså sköna ämnen att diskutera i etern. De tips vi tidigare fått var en diskussion om vår spelstil och vi är just nu uppe i ett stort snack om Riotminds Svara solen-kampanj. Vad vill ni höra sen?
 

RedMoon

Veteran
Joined
13 Aug 2017
Messages
144
Vad sägs om en djupdykning i någon klassisk svensk modul? Kanske bägge läsa/spela någon gammal klassiker från Äventyrsspel och diskutera vad ni gillade/tyckte kunde varit bättre? Gärna någon av de mindre kända modulerna - typ Magilre eller Monturerna.

Det är vad jag skulle vilja höra i alla fall :)
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Intervjur med spel skapare är kul. Som de som gjort Mutant, Symbarom, Tenebris, Leviatan, Bortom och Svärd Svartkrut.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Att ni läser och pratar om alla gamla Kult-moduler. Att verkligen dyka ner i Kult och gå igenom vad det fakist var och egentligen innehöll skulle jag vilja lyssna på. Jag har inte hört er pod, så det här kanske ni redan har gjort? Gärna i samma stil som viskningar från kryptan, alltså att en har lite mer koll och de andra ställer frågor/tycker saker.
 

RedMoon

Veteran
Joined
13 Aug 2017
Messages
144
MandaWall;n263604 said:
Intervjur med spel skapare är kul. Som de som gjort Mutant, Symbarom, Tenebris, Leviatan, Bortom och Svärd Svartkrut.
Om du inte redan hört den så rekommenderar jag verkligen Robert Jonssons (som skapar Bortom och Leviathan) podd ”Bortom Bortom”. Alla de du nämner har varit med där! http://bortom.nu/
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
RedMoon;n263676 said:
Om du inte redan hört den så rekommenderar jag verkligen Robert Jonssons (som skapar Bortom och Leviathan) podd ”Bortom Bortom”. Alla de du nämner har varit med där! http://bortom.nu/
Noterar lite snabbt att alla gamla avsnitt för #48 verkar fallit bort!
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
209
Grymt! Fullt utav tips här! Självklart vore det skoj att intervju någon spelskapare, vi ska se över detta. Vi håller just nu på med ett par temaavsnitt på Riotminds Svarta Solen-kampanj, och efter det blir det mycket möjligt att vi kollar Kult!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
RedMoon;n263676 said:
Om du inte redan hört den så rekommenderar jag verkligen Robert Jonssons (som skapar Bortom och Leviathan) podd ”Bortom Bortom”. Alla de du nämner har varit med där! http://bortom.nu/
Fel! Jag har tyvärr inte haft med någon som varit involverad i Symbaroum med i podden.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,171
Robert Jonsson;n264028 said:
Fel! Jag har tyvärr inte haft med någon som varit involverad i Symbaroum med i podden.
Det borde du rätta till ;-)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Jag skulle vilja se en diskussion som går på djupet rörande att använda rollspel som ett sätt att diskutera politiska idéer.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
slanfan;n264076 said:
Ni borde diskutera omröstningen angående Sveriges bästa rollspel någonsin :)
Ingen borde diskutera den omröstningen! :p
 

RedMoon

Veteran
Joined
13 Aug 2017
Messages
144
Robert Jonsson;n264028 said:
Fel! Jag har tyvärr inte haft med någon som varit involverad i Symbaroum med i podden.
Jag måste ha blandat ihop dig med din tidigare co-host John A Jonsson och gamla Rollspelsklubben. Och ja, det måste du ordna upp! :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Rangertheman;n264063 said:
Det borde du rätta till ;-)
RedMoon;n264127 said:
Jag måste ha blandat ihop dig med din tidigare co-host John A Jonsson och gamla Rollspelsklubben. Och ja, det måste du ordna upp! :)
Det är inte så att jag är emot ett besök, men jag ska våga fråga också. Jag har ju noll relation till Symbaroum så det känns lite... skämmigt att fråga. #blyg

God45;n264118 said:
Ingen borde diskutera den omröstningen! :p
Det låter ju som de borde bjuda in dig i podden och sedan diskutera det, pga. du verkar ha åsikter om den. ;)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Robert Jonsson;n264221 said:
Det är inte så att jag är emot ett besök, men jag ska våga fråga också. Jag har ju noll relation till Symbaroum så det känns lite... skämmigt att fråga. #blyg



Det låter ju som de borde bjuda in dig i podden och sedan diskutera det, pga. du verkar ha åsikter om den. ;)
Haha, jag har tråkiga åsikt som "Ni har inte definierat bästa på ett meningsfullt sätt" och "Det är inte nog med personer som svarat" och "Det är så mycket äcklig national romantik på listan". :p
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
slanfan;n264263 said:
Svårt att undvika den nationella vinkeln eftersom vi bara pratade svenska spel.
Inte vad jag menade. Flera av spelen högt på listan har en national romantiskt vinkling.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
MODERERING

Om det är någon som tycker att nationalromantik i Eon och Kult är intressant får han eller hon starta en ny tråd om det på ett lämpligt ställe. Fortsätt alltså inte att diskutera det här.
 
Top