Nekromanti [Promotion] Ny hemsida till Oriak

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett första äventyr är upplagt.

Jag skulle hemskt gärna vilja ha feedback på det. Är det tydligt skrivet? Verkar det kul?
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ännu ett äventyr. Sju fullmatade A4 som innehåller en dungeon med onda varelser. En högupplöst karta.

Tjuvtitt på kartan. Den är som sagt högupplöst så man ser den lite väl inzoomad här:

 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag söker också speltestare och korrläsare. Båda aktiviteterna kommer att ge utdelning i form av biobiljetter eller att jag skänker pengar till ett välgörande ändamål.

Exempelvis, om en grupp gör rollpersoner och spelar ett av mina äventyr och sedan ger mig feedback på regler och äventyr så får varje spelare en biobiljett, eller hur nu spelledaren väljer att fördela dem. Det är bra om ni är hyfsat nära målgruppen. Att ni gillar grottkräl eller fantasy.

Korrläsare kan utgå från pdf eller pappersutskrift som jag bistår med. Om jag får tillbaka en kommenterade pdf eller klottrade papper så skickar jag över ett gäng biobiljetter (typ 4).

Vid rimliga insatser blir man omnämnd i boken (om man vill) och får ett gratis ex vid första tryck (också frivilligt).
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett nytt formulär. Denna gång för varelser och personer som inte är rollpersoner. Varje A4 rymmer fyra varelser.

Det är innovativt på så sätt att man kan se vilken skalan är för varje värde och enkelt välja ett som passar.

 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
En regelartikel om skriftrullar är upplagd på hemsidan. Det är regler som skalades bort från grundboken som kanske är av intresse för en del.

Artikeln beskriver vanliga skriftrullar, hur man kan lära sig från dem och hur mycket de är värda. Man kan också generera slumpmässiga skriftrullar i den.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Ditt spel skulle bli mycket tydligare om du fokuserade på spelvärlden. Av fliken "inspiration" och monsterkapitlet verkar det som att man är i Egypten(ish). Det borde i sådana fall verkligen stå i början av spelet, och framkomma i spelexempel och sånt.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tre solar;n67948 said:
Ditt spel skulle bli mycket tydligare om du fokuserade på spelvärlden. Av fliken "inspiration" och monsterkapitlet verkar det som att man är i Egypten(ish). Det borde i sådana fall verkligen stå i början av spelet, och framkomma i spelexempel och sånt.
Tack för synpunkten.
Jag har funderat på detta, hur tydligt ska man skriva att "Detta är fantasyversionen av Egypten" och velat fram och tillbaka. I wfrp skriver man inte att man äventyrar i fantasy-europa. Fast jag är inte GW så jag kanske behöver profilera mig tydligare.
Jag skriver ut den lite tydligare. Till att börja med på hemsidan, så fort jag får tid blir det i regelboken också.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett nytt äventyr "Sista vakten" finns uppe för nerladdning. Det är ganska öppet, innehåller inte så mycket action utan mer problemlösning när rollpersonera försöker spåra en magikerlärling som sålts som slav. Texten är på ca 2 A4.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Efter diverse tekniktrassel med gradienter i inkscape så har jag slutligen lyckats få till ett formulär för magiska fomler. Eftersom jag inte använder vektorgrafik för de tonade linjerna utan bitmappar så kan det se konstigt ut på skärmen (de ser olika tjocka ut). Men i print funkar det bra.

http://spelet-oriak.blogspot.se/p/blog-page.html

 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
En ny "världskarta" är publicerad på hemsidan. Den innehåller lite fler städer än den förra.

När boken går i tryck kommer denna karta att finnas på baksidan. Ingen text, ingen streckkod, bara karta. Bra eller dåligt?

 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
246
Jag tycker kartan ser väldigt bra ut men anser absolut att du behöver en liten text på baksidan. Om jag står med boken i hand som potentiell köpare vill jag snabbt få en överblick av vad den innehåller och det behövs åtminstone några bra stämningsfulla rader för att fånga mitt intresse ordentligt.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Något i denna stilen
EDIT: Jag la in ett utkast till baksidestext istället för bacon ipsum.

 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
246
Det ser mycket bättre nu. Ett tips är att du kan låta någon annan som läst ditt spel skriva baksidestexten så det blir ett litet annat perspektiv än ditt eget.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Nu har jag precis laddat upp nya versioner av regelboken (en för print och en för skärm) till sidan. En del korrektur och många nya bilder.



 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag har publicerat ett nytt äventyr. Fyra A4 text med lite av en fisktank, problemlösning och om man vill massor av action.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ytterligare en artikel med mer regler är publicerad, denna gång med skräck. Denna är jag lite sugen på att plocka med i spelet. Det är inte den sortens skräck som kryper under huden på spelarna, snarare rollpersonerna.

Den måste speltestas mer i så fall. Men det kommer. Hjälp gärna till.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ny artikel publicerad. Denna gång om resan till dödsriket, hur det är där och vad man kan göra där.

Den innehåller också en ny förmåga, Resenär i dödsriket och en formel Resa till dödsriket som kan vara bra att ha.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett ettbladsscenario. Det kommer att kompletteras med en andra del men är i stort sett fristående. Rollpersonerna hamnar mitt i en märklig belägring.
 
Top