Nekromanti [Promotion] Naked Knight Inn

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag har startat en blogg!

Syftet med bloggen är att ha någonstans att lägga rollspelsmaterial jag gjort själv som jag vill dela med mig av. Det mesta kommer att ha med OSR att göra och målet är att allt ska vara användbart i spel för andra grupper.

Idag blev det en karta och längre fram väntar en serie med monster och spells, samt äventyret Lady Christina's Final Resting Place som jag spelledde på helgens Grottröj med stor behållning.

http://nakedknightinn.blogspot.se/2014/05/a-map-to-start-things-off.html
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Idag kom nästa post! Det legendariska "monstret" Yellow Mold har dödat otaliga rollpersoner genom åren, men passade sig inte riktigt för min smak.

Möt därför Red Mold, som är mindre dödlig men mer problematisk!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Hörrni, jag har en fråga: jag har lagt upp ett helt gäng poster så att det kommer att postas nya grejer varje måndag och torsdag. Är det ett lagom utgivningstempo? Skulle jag hellre posta allt på en gång så fort jag har mer material?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,974
Location
Ludvika
Yupp, bättre att sprida ut det, annars är risken stor att folk tröttnar på att läsa och börjar hoppa över saker.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Sprid ut, det är skitbra om man har backupmaterial till när man bränner ut, det hände mig och min blogg dog :C
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Dagens inlägg handlar om orcher från den lite avvikande Bordur-stammen, aka "jag vill ha en bra anledning till att hitta spell scrolls i ett orchnäste och överraska spelarna lite samtidigt" :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag hann inte skriva en uppdatering här igår, men det kom ett nytt inlägg då. En spell som är ovanligt offensiv för att vara level 1: Discharge.

På torsdag kommer ett helt äventyr! :D
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
I torsdags kom en post med en liten dungeonkarta. Just nu känner jag att jag har lite för mycket på gång för att kunna upprätthålla 2 poster i veckan, så det kommer att bli mer sporadiskt publicerat hädanefter.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Andra delen av mitt bidrag till tävlingen på Metal vs Skin är en karta. Jag testar lite olika tekniker nu, så ni får gärna ge feedback. Minst ett av rummen ser rätt weird ut, men jag hoppas att nästa post (med bidraget i sin helhet) ska reda ut eventuella frågetecken.
 
Top