Nekromanti [Promotion] M-SPACE släpps idag

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Styr genom nebulosor i relativistiska hastigheter, landa på planetoider dolda av rymdstoft och undersök uråldriga civilisationer.

Efter tre års utveckling släpps idag M-SPACE d100 Roleplaying in the Far Future, skrivet av Clarence Redd på göteborgsbaserade Frostbyte Books.

En modern version av Basic Roleplaying (BRP) fungerar som motor i spelet, vilket gör det snabbt och flexibelt. Med modulär rymdskeppsdesign och innovativa regler för rymdstrid är det lätt att emulera heroisk science fiction. Skapa unika utomjordingar, konstruera världar, sätt ihop fordon och uppfinn organisationer för att ge liv åt storslagna imaginära universum.


Reglerna inkluderar också Extended Conflicts, en helt ny spelmekanik som ger alla typer av konflikter möjlighet till större detaljering. Man kan till exempel spela cocktailpartyn, tävlingar mellan rymdskepp eller uttolkandet av exo-hieroglyfer med samma fokus som tidigare bara funnits för strid i BRP. Alla konflikter kan använda samma grundläggande regler - med motstående slag och grundegenskaper - som är lätta att lära sig, men flexibla nog att utöka vid behov.


Beställ M-SPACE från www.frostbytebooks.com

FrostByte Books är ett litet göteborgsbaserat förlag. Vi kan inte få nog av fantastiska imaginära världar, och den kreativa kraft som ryms i rollspel. M-SPACE är vårt första rollspel.

M-SPACE publiceras under en Mythras Gateway-licens tillhandahållen av The Design Mechanism.


För mer information kontakta: Clarence Redd

clarence.redd@gmail.com



 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Tja, det är väl ett tillfälle så gott som något att se vad som hänt med Lulus tryckkvalitet de senaste 8 åren... Köper definitivt, även om jag väntar till löningen =)
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Det var roligt att höra. Mina provex har sett fina ut; relativt bra svärta och bra bindning. Omslaget kunde varit något bättre, men det duger. Tryckta i Frankrike tror jag.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Tänk förresten på att hålla ordning på kvittot från Lulu om ni beställer. Om man kan visa upp kvitto får man PDFen gratis när den kommer.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Nu finns M-SPACE att köpa som PDF också!

Kul att så många har köpt boken redan. Tack allihop.

PDFen går att köpa på två sätt:

Från vår webbsida www.frostbytebooks.com.

Eller från DriveThruRPG, men där dröjer det ytterligare en dag eller två innan filen finns tillgänglig. Jag postar en länk när sidan är igång.

För er som har köpt boken under veckan som gått är PDFen gratis. Mejla bara kvittot från Lulu till clarence.redd@gmail.com, så returnerar vi en nedladdningslänk.
 

Charlius

Veteran
Joined
26 Feb 2014
Messages
5
clarence redd;n199104 said:
Fick just ett mejl från Lulu: Gratis frakt fram till den 26 september : ) Använd koden SEPTSHIP16.
Jag fick också mail från Lulu. Free Mail or 50% Off Ground Shipping & 20% Off All Print Books & Calendars med koden GETITNOW20

Giltig fram till 26:e sep. Köpt!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Ja, de har verkligen sockrat erbjudandet den här gången! Både 20% rea och gratis frakt - inte pjåkigt alls.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Charlius;n199638 said:
Jag fick också mail från Lulu. Free Mail or 50% Off Ground Shipping & 20% Off All Print Books & Calendars med koden GETITNOW20

Giltig fram till 26:e sep. Köpt!

BAH!

Jag beställde alltså boken INATT precis när jag fått löningen - jag skulle alltså ha väntat en dag? Surt... Jaja, Clarence får sina slantar iaf...
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,525
Location
Göteborg
Då får jag bjuda dig på en finkaffe/öl som kompensation om du har vägarna förbi Göteborg någon gång (Gothcon?).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
clarence redd;n199654 said:
Då får jag bjuda dig på en finkaffe/öl som kompensation om du har vägarna förbi Göteborg någon gång (Gothcon?).

Givetvis kommer jag på Gothcon! Och i ärlighetens namn är jag OK med den summa jag betalade, så jag är egentligen inte så missnöjd. Det är bara lite kul när man timar så precis =) Lite som när jag en gång i urtiden köpte ett Voodoo2-grafikkort typ en vecka innan de rasade i pris...
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Det här ser väldigt intressant ut. Får helt klart bli ett köp.
Jag föll stenhårt för konfliktpoolerna för alla typer av konflikter, detta har jag verkligen saknat!

Är även pdf:en i svartvitt? :(
Om detta är så bra som det verkar hoppas jag på en färgrann hårdbok längre fram! :)
 
Top