Nekromanti [Promotion] Kuf, den andra tråden.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Den gamla tråden, som mest handlade om makandet av Kuf, har nu passerat bäst före-datum och syns inte längre i Senaste Inlägg. Så jag skapar en ny här i reklamforumet eftersom jag gissar att det mest blir reklam i den, men har ni regelfrågor eller vill dryfta annat Kufiskt så kör på. Lättare att hitta om det hamnar på samma ställe.

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/i66.tinypic.com\/2h5l755.png"}[/IMG2]

Kuf blev recenserat i senaste Fenix och fick 11 stjärnor, precis som ett annat Fenix-awards-nominerat spel vi alla känner till och älskar. Men texten som hör till stjärnorna är nog den mest positiva recensionen jag någonsin fått i Fenix, så det var fantastiskt roligt att se.

För er som vill ha mer Kuf så håller jag och Sysp på att knyta säcken på första äventyret - Origenes - som en del av er spelade på GothCon. Och en kampanjmodul om Norrlands inland är på gång, vi speltestar som bäst nu (även den av Sysp).

Innan den kommer ut borde dock #1 av Bortom Barriären komma, som är en Hydra-liknande tidning helt fokuserad på Kuf och skräckrollspel (spelar du Kuf och vill dela med dig av sånt du skrivit kan du ju höra av dig, publicerade bidrag belönas med papperstidning hem i brevlådan, precis som för Hydra).

Om det är någon som har Cyber M/77 som PDF redan och vill veta vad Kuf är för grejer så går det att typ uppgradera på DriveThruRPG https://www.drivethrurpg.com/product...svenska-BUNDLE där man kan köpa ett paket med båda spelen och Dödsmatch 2000 till nedsatt pris (och extranedsatt om man redan köpt något av dem via DriveThru).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Errata: I spelexemplet glömmer gruppen att slå för att få svar på frågan var Karl är.

Låt oss anta att de slog och misslyckades.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Nässe;n330611 said:
Finns det en plan för när Norrlands inland kommer?
På det blir svaret nej. :)

Men ...

Sysp spelleder en kampanj baserad på Norrlands inland just nu. Mycket är skrivet, men det är ju superduperhemliga spelledaranteckningar så de har jag inte kikat på själv än.

Kuf säljer oförskämt bra, (framför allt på engelska), så det hade varit kul att kosta på nästa grej lite extra och kanske hyra in en illustratör eller nått, och sådant brukar också påverka tidsplanen en aning.

Om vi sedan skall gå från svensk modul till engelsk modul också måste det tillkomma en del culture gaming hints också som en svensk publik har i blodet. Men det vore nog lite trist att inte skicka med det redan i den svenska utgåvan, så att den också blir "komplett".

Origenes tog 3 månader från att det var "klart" tills det faktiskt kom ut. Så det är rimligt att gissa att hösten hunnit bli vinter innan Norrlands inland når kultister ute i landet, och kanske till och med vår.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost


Efter en kväll av småpetande i GIMP tittar hon uppfodrande på mig och kräver att bli färdigställd.

Annars ligger följande mer eller mindre stora projekt och pockar på uppmärksamhet.

* Det hemliga spelprojektet. Omslagsbild beställd, återstår bara att skriva orden som hör till.
* Bortom Barriären #1. Kuftidningen, jag har allt som behövs utom min egen artikel, som nu iaf har tagit form på idestadiet. Men det är många kvällars knåpande med ord innan den tar tryckbar form.
* Kuf M/77. Jag har omslagsbilden och alla koncepten i huvudet. Hur svårt kan det vara att bara kräkas ner dem i en fil och layouta klart? Pah!

Tre omslag som skall fyllas med ord.

Jag kanske borde byta inriktning på mitt spelskapande ochfokusera på omslag istället. Så många projekt och saker man kan peta med. Sett till ansträngningen och den efterföljande känslan av tillfredställelse borde jag sluta göra spel och bara göra omslagsbilder. Något som iaf händer lite oftare nu när jag får göra dem till Hydra också och inte bara ett spel om året.
 
Top