Nekromanti [Promotion] (Inofficiell) Symbaroum app till Android och iOS

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Ilario Del Sorbo har skapat en app med alla förmågor, krafter, ritualer, fördelar, nackdelar och särdrag från grundregelboken och från Spelarens handbok. Det går även att lägga upp rollpersoner och koppla förmågor, m.m. till honom/henne.

Ni hittar den här till Android.

Just nu finns den på engelska och italienska, men kommer snart på svenska också. Jag hjälper Ilario med de svenska texterna, så ETA för den svenska versionen är beroende på hur mycket tid jag kan avsätta. "Inom kort" är det närmaste jag kan komma. Karaktärsdragen kommer också in i appen så småningom.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Rangertheman;n248170 said:
Den svenska versionen landar i Google Play Store ikväll ????
Ooh. Hur går det för oss som är slavar under iOS? ;)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Appen är riktigt trevlig nu med möjlighet att lägga till vapen och rustning. Snyggt jobbat! Även fint att kunna exportera till PDF, än så länge endast till formulär på engelska men det kanske kommer på svenska så småningom?

Hittade ett särdrag (nackdel) som ej översatts, Horrifying.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Jag har skickat svenska rollformulär så de ska komma med i nästa version.

Bra fångat! Jag ska se till så att Horryfying också blir översätt. Så snart jag hinner ska jag även korrigera alla småmisssr i de svenska texterna.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Härligt! Otroligt tacksam över hur enkelt och bra det funkar.

(Förresten, tror att "Kanalisering" fortfarande står som "Channeling".)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
PjåtrimKaj;n250938 said:
(Förresten, tror att "Kanalisering" fortfarande står som "Channeling".)
Tack! :) Då ska jag fixa det också när jag kör en korrekturrunda.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Svensk PDF är på plats nu och förhoppningsvis har jag hittat de flesta felen i de svenska språkfilerna. Finns tillgänglig till Android sedan igår kväll och kommer till iOS om några dagar.
 

Laha

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
17
Super! Verkar riktigt smidig. Men det borde gå att stänga av de monstruösa särdragen så det blir mer spännande för spelarna. Jag har inte använt allt så dem vet fortfarande inte vad som väntar.

Alternativt att det börjar avstängt och vill man se det får man toggla det i menyn.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Laha;n253816 said:
Alternativt att det börjar avstängt och vill man se det får man toggla det i menyn.
Jag kollar med utvecklaren om det låter sig göras ????
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Errata: Taktiker på Novisnivå har fått beskrivningen till Mästarnivån.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Rangertheman;n253820 said:
Jag kollar med utvecklaren om det låter sig göras ????
Jag har kollat med honom. Han tyckte det var en mycket bra idé med en toggle och skulle fundera på en lösning :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
Nergatar;n255222 said:
Kolla på Prickskytt när du hinner. Det har blivit helt fel fluff-text... ;)
Tackar! Jag rättar flufftexten till nästa version ????
 

Nergatar

Veteran
Joined
20 Aug 2017
Messages
2
Rangertheman;n255238 said:
Tackar! Jag rättar flufftexten till nästa version ????
Jag glömde säga att den nuvarande fluffet ger en passiv förmåga som inte skall finnas där...
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,170
I nästa version, som förmodligen dyker upp i Google Play Store inom någon/några dagar och till iOS några dagar efter det, kommer det en mycket användbar funktion, nämligen "Exportera till Symbaroum-appen". Det innebär att du får en nyckel som du kan spara eller dela med dig av, för senare import till en annan telefon/platta eller till exempel till din spelledares app. De flesta av mina spelare använder appen och det vore praktiskt att ha deras rollpersoner tillgängliga, men asjobbigt att knappa in dem allihopa. Med den nya funktionen blir det enkelt!
 
Top