Nekromanti [Promotion!] Indiefy - Indiefiera ditt tradrollspel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,489
Är det här verkligen "indifiera" och inte mest en ganska klumpig slumptabell?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,489
Swedish Chef;n302505 said:
Fast det är väl inte en slumptabell om man själv väljer vad man ska göra?
Fast det gör du inte. Korten är så styrda att de mer eller mindre är slumphändelser och förutom "DU VINNER AUTOMATISKT!!!!" så ska du använda korten på andra spelare. Jag är säker på att du blir populär hos personen du dumpar "Din bil krockar eller liknande olycka" kortet på.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Nja det var väl en symbol på baksidan vilken är olika för varje kort bara att det var en förklarande text på framsidan det vill säga att man vet vilket kort man drar. Vilket inte gör det till en slumptabell.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,489
Swedish Chef;n302519 said:
Nja det var väl en symbol på baksidan vilken är olika för varje kort bara att det var en förklarande text på framsidan det vill säga att man vet vilket kort man drar. Vilket inte gör det till en slumptabell.
Nej, det är mycket klumpigare än en slumptabell. För alla måste spela ett kort mot andra spelare innan snurren går runt igen och man tar upp korten när de används. Ur mitt perspektiv är det ingen skillnad mellan att spelledaren går "Och sedan kraschade din fucking bil! Fuck you inga rullningar." Och att spelledaren gör det. Det är dum fiat.
 

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
Hey, om man VILL missförstå något eller fultolka finns inget som kan stoppa en. God45, du har helt missförstått både syfte och innehåll men det är ok. Jag tror ändå inte Indiefy är för dig, även om du skulle läsa det en gång till och förstå reglerna. Jag är helt övertygad om att det är aggressiv attityd som din som gör att folk skyr wrnu för Facebook-grupper. Jag ber inte ens om om respons eller din åsikt. Har du inget snällt att säga, när någon har gjort något gratis för andra, vänligen var tyst :)

Stort tack till dig Swedish Chef som försöker förstå och förklara, fast det inte är din uppgift :) <3 Jag tänker iallafall inte diskutera mer. Jag droppar en grej och vill man använda den, varsågod.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Detta är ett modererande inlägg i två delar.

1. God45 - detta är en promotiontråd. Det trevligaste du kan göra om du har sådan kritik som du har är att du skapar en egen tråd om det i rollspelsforumet. Särskilt när kritiken framförs på det sättet som den vanligtvis görs.

2. Talgboll - tack för att du delar med dig. Om du har synpunkter på en annan användare, tipsa moderatorerna om det. Gå inte till eget angrepp med recensioner av folks person.

Tack för er förståelse.

MVH

/Magnus
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Jag tycker det verkar hyfsat spännande, men hade nog hellre sett det som ett helt eget spel än som tillägg till redan existerande tradd-spel. När jag spelar trädd brukar jag göra det just för att jag är sugen på tradd. Men kan helt klart tänka mig att köra ett indiespel som bygger på den här modellen!
 

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
Guran89;n302630 said:
Jag tycker det verkar hyfsat spännande, men hade nog hellre sett det som ett helt eget spel än som tillägg till redan existerande tradd-spel. När jag spelar trädd brukar jag göra det just för att jag är sugen på tradd. Men kan helt klart tänka mig att köra ett indiespel som bygger på den här modellen!

Förstår men jag tänker mycket på hur jag hade det när jag var ung och spelade trad. Då hade jag behövt och älskat det här. Mekaniken är utbruten ur ett spel som inte är publicerat än och passar också bättre in där :)
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Det var väl egentligen mest en hint om en önskan att ni bygger ett eget spel kring mekaniken med ;)
 

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
Guran89;n302665 said:
Det var väl egentligen mest en hint om en önskan att ni bygger ett eget spel kring mekaniken med ;)

Haha tack! Vad gullig du är <3 Jag är färgad av den icke-mjuka tonen här. Förlåt! Spelet finns! Det är typ klart, förutom den medföljande kampanjen och heter "Byrån". RP är privatdeckare i ett samtida fast mycket mörkare Sverige. Det är dock lagt på is (troligen eftersom det var det första spelet jag skrev efter typ 20 års dvala från hobbyn och bara tanken på hur mycket jag måste redigera är mind boggling MEN eftersom det typ är klart borde jag göra det, snart, ska bara göra några andra saker först haha)
 

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
obak;n302710 said:
Får se om jag kan övertala min grupp att prova på.

Vad kul! <3 Lycka till och oavsett vad de säger, återkoppla gärna till mig. Är sjukt nyfiken! :)
 
Top