[Promotion] Heroes of Cerulea – Pixlat dungeon crawl-rollspel

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
cerulea-mockup.jpg

Jag har knåpat ihop ett Zelda-inspirerat dungeon-crawl-rollspel, med pixelillustrationer och tv-spels-logik: Heroes of Cerulea (det började som ett arbetsnamn, men satte sig över tiden).

Spelets grafik och regler är lo-fi; fokus ligger på spelbarhet.

Som en quick-start har jag dragit ihop tre foldrar: en regelfolder, en spelledarfolder, och en förberedd dungeon. De finns att ladda ned gratis på itch.io, DriveThruRPG, och på Bläckfisk Förlags hemsida.

Tanken är att köra en Kickstarter senare i vår, för bygga ut spelet som en bok – med lite finare illustrationer, fler verktyg, och en kampanj med ett gäng förberedda dungeons. Följ gärna projektet där redan nu!
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
När jag klickar på nedladdnings-sidan på Bläckfisk Förlags hemsida kommer jag till "404 Sidan hittas ej".
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Ser intressant och snyggt ut! Har ett gäng med t4:or från en sådan där D4 health potion som jag skulle få bra användning av i detta spelet :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,005
Location
Ereb Altor
Ännu ett jävla nostalgispel som ser helt fantastiskt ut och som sannolikt har en modern och välkonstruerad spelmotor! Backar så fort jag ätit frukost!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Ser intressant och snyggt ut! Har ett gäng med t4:or från en sådan där D4 health potion som jag skulle få bra användning av i detta spelet :)
Tack! Haha, perfekt ju.

Ännu ett jävla nostalgispel som ser helt fantastiskt ut och som sannolikt har en modern och välkonstruerad spelmotor! Backar så fort jag ätit frukost!
Ja, det är svårt att inte använda n-ordet om det här spelet… Tack ska du ha!
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Cool! Känns som en bok många kommer lyfta ut ur spelhyllan och kika på. Player booklet är ett häfte med spelarnas regler samlade, är det korrekt uppfattat?
 
Last edited:

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
783
Det var en fråga som var uppe i Vrållådan, men kommer det gå att köpa till ex SL-skärm och Player Booklet i pledge manager? Eller måste man köpa hela bamsepaketet med dubbla böcker för att få tag i dom?
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Det var en fråga som var uppe i Vrållådan, men kommer det gå att köpa till ex SL-skärm och Player Booklet i pledge manager? Eller måste man köpa hela bamsepaketet med dubbla böcker för att få tag i dom?
SL-skärm, Temple of Legends, och upplåsta extramål kommer att finnas separat i pledgemanagern. Player Booklet hör till specialutgåvan, och finns tyvärr inte separat.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
783
Och där var 200 000 kr nådda och vi har ett soundtrack!
Hoppas verkligen vi kan få ihop 25 000 för att låsa upp följande:

Third Party License (SEK 225 000). We set up a license allowing everyone to freely create and release material for Heroes of Cerulea. The license will include layout templates, and a digital asset pack of dungeon elements for making maps.
Om vi når dit så tänker jag ge mig sjutton på att släppa en havskampanj baserat på Link´s Awakening & Wind Waker!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
FB809219-3B17-47EC-8189-8627027C9113.png

Idag presenterade vi tre ytterligare extramål:
Custom Dice (SEK 250 000). We make 8-sided dice with two sets of 1–4. GUARDIAN backers will get four dice. These are Kickstarter exclusive—won’t be sold in stores.

Solo Mode (SEK 275 000). We design Hero of Cerulea—a version of the game, adapted for solo play. All backers will get the rules as a PDF (at a later date, as to not delay the main game).

Creator Bonus (SEK 300 000). We pay all our external collaborators a well deserve additional 20%.
Backare på högsta nivån ser ut att kunna få rejäl valuta för sina pengar… Och vi håller tummarna för att det blir så!
 
Top