Nekromanti [Promotion] Gaming as Women

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
God45;n60503 said:
Jag vet inte om jag vill spela med folk i en miljö där de fysiskt kan putta ner mig från en klippa och ha en chans att komma undan med det :p
Se det som extra svårighetsgrad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Häftigt!

Är det här en bra plats att ställa frågor om artikeln eller vill du ha det i en separat tråd? Bryter ut om så önskas:

Min upplevelse är att konversation som hålls direkt efter spel är ett extremt effektivt sätt att förändra hu vi minns själva spelet. Två exempel:
#1 Jag körde ett friformscenario på KP (Plexiglas) som jag under tiden jag spelade det kändes ganska mäh men som efter en tids positivt samtal helt plötsligt kändes som en "riktigt bra upplevelse". Även om jag vet att jag inte hade superkul när jag spelade scenarion så känner jag fortfarande att det var en riktigt bra upplevelse.
#2 Efter The Last Will stötte jag direkt efter spel på negativ feedback om hur dåligt spelet som helhet varit vilket gör att jag fortfarande undervärderar upplevelsen trots att det bitvis var sjukt bra.

Så till frågan: Finns det något negativt i att en sådan här övning formar själva upplevelsen i efterhand och får spelarna att minnas den som bättre än den egentligen var?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Minnet av hur något "egentligen var" är aldrig objektivt. Så funkar inte det mänskliga minnet. De tankar du har efter och de känslor du har när du återkallar minnet gör att minnet förändras var gång du tänker på det. Du kopplar minnet till nya saker i hjärnan oavsett var du gör.

Så oavsett om du gör en sån här övning eller inte kommer ditt minne påverkas. Rent personligen tycker jag är en bonus att fokusera och stärka minnena av de positiva bilderna från spelet. Det är ju det man vill minnas
 
Top