Nekromanti [Promotion] Färden mot Oktoberlandet har börjat!

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Detta är nog den kickstarter som jag ser fram emot mest på väldigt länge! Backed!

Men... Asså... Stretchmålen... Det var nog de klenaste jag sett. Sidsnöre...?!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Jag tycker om stretchmålen. Är himla less på överdådiga stretchmål som mest skapat problem för skaparna. De för Oktoberlandet känns trovärdiga, realistiska och vettiga.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Ezping Orm;n168139 said:
Det här känns som det mest spännande som hänt i spelsverige på länge! Hur ser era planer ut för Oktoberlandet på Gothcon?
Hela teamet inklusive Christian Mehrstam själv kommer att finnas på plats vid Fria Ligans bord. Kom dit och hälsa! :)
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
TomasFriaLigan;n168143 said:
Hela teamet inklusive Christian Mehrstam själv kommer att finnas på plats vid Fria Ligans bord. Kom dit och hälsa! :)
OBS. En del av teamet kommer dock sitta vid Järnringens bord. Kom dit och hälsa istället!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,181
Location
Lunden, Göteborg
Varför inte slå två flugor i en smäll och hälsa på oss på Gothconpuben på skärtorsdagen? Både Järnringar och ligister är välkomna! Hört ryktas om att det i år endast kommer att serveras vodka och ryskt öl.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
508
Verkar väldigt trevligt och snygg layout/illustrationer! Är dock som 40-åring lite orolig över att behöva spela feer.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
P.eLL.e;n168179 said:
Verkar väldigt trevligt och snygg layout/illustrationer! Är dock som 40-åring lite orolig över att behöva spela feer.

Inte vilka feer som helst - revolverfeer! :)
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Angående strechgoals: varför inte slänga in en pdf av första utgåvan? Kul som nostalgi för dom av oss som hade spelet (men lånade ut det och aldrig fick det tillbaka), och roligt även för nytillkomna spelare.

Det var ett oerhört välskrivet spel, särskilt fiktionsdelarna, och de förtjänar att läsas igen precis som de stod – som kul komplement till den helt omarbetade nya versionen (som jag ser fram mot med stor förväntan – den verkar bli ursnygg!).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Sådär - glad att ha backat. Ser fram emot detta.

Gillar särskilt delmålen - välavvägda mål med fokus på kvalitetsprodukt snarare än produktinflation :D
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
TomasFriaLigan;n168143 said:
Hela teamet inklusive Christian Mehrstam själv kommer att finnas på plats vid Fria Ligans bord. Kom dit och hälsa! :)
Coolt!

Om man tar med sig sin gamla Oktoberlandet-bok, är det då sannolikt att man kan övertala författaren att sätta en kråka i den, tro?
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
krank;n168231 said:
Coolt!

Om man tar med sig sin gamla Oktoberlandet-bok, är det då sannolikt att man kan övertala författaren att sätta en kråka i den, tro?
Absolut – jag vill minnas att du till och med skrev lathundar till den gamla utgåvan som många spelare hade nytta av! Ser fram emot att ses!

Hälsar

Christian
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Stretchgoal nummer två är passerat - Oktoberlandet får tjocka fina pärmar. Tack alla!

Nästa mål i kickstartern är att ge boken ett exklusivt klotband, alltså tygomslag. Detaljer som dessa bidrar till att ge spelet en unik design bland svenska rollspel.

PS. Hela teamet bakom Oktoberlandet, och hela Fria Ligan, kommer att finnas på Gothcon i påsk. Kom dit och träffa oss!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Jag har svårt att visualisera boken i klotband... Vad skulle det vara för tyg då? Samma som RPL har, typ? Skulle grafiken vara tryckt på tyget eller embossed?
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Björn Wärmedal;n168666 said:
Jag har svårt att visualisera boken i klotband... Vad skulle det vara för tyg då? Samma som RPL har, typ? Skulle grafiken vara tryckt på tyget eller embossed?
Hm, vad är RPL?

Grafiken kommer att vara foliepräglad på tyget.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Björn Wärmedal;n168666 said:
Jag har svårt att visualisera boken i klotband... Vad skulle det vara för tyg då? Samma som RPL har, typ? Skulle grafiken vara tryckt på tyget eller embossed?
Samma klot som RPL (typ samma färg t.o.m) och foliepräglad + screentryckt färg direkt på klotet. En färg foliepräglad, en färg screentryckt.

RPL: A Red & Pleasant Land
 
Top