Nekromanti [Promotion] Beställ GrottZine för avhämtning på GothCon!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag har (äntligen och sent omsider) beställt ett provtryck av GrottZines samlingsvolym. Jag hoppas på att hinna få den och kunna beställa ett gäng att ta med till GothCon för dem som vill köpa ex där.

Vill du ha och kan hämta på GothCon så kan du nu beställa. Ett ex kostar 199kr.

Skulle det vara så att du beställer men inte hämtar ut så blir jag ledsen, för då måste jag släpa hem ditt ex till Umeå igen. Skulle det vara så att du beställer men jag inte hinner få böckerna i tid till GothCon så lär jag väl skicka till dig senare, men då blir det någon slags ny beställningslista.

Följande personer tar jag för givet att de vill ha, så de behöver inte beställa. Skulle du finnas med här men inte vilja ha så blir det mitt problem :)
chrull
kloptok
Stövelkatten
Eksem
Rob
anth (behöver fö inte betala, eftersom han redan gjort det i forntiden)
Dante
DeBracy
Zoth-Ya
Lejbrink

EDIT:
och OBP, naturligtvis. Förlåt för att jag glömde dig, OBP!

EDIT 2:
Sales Pitch längre ned! Och jag kanske ska nämna att all vinst går till konventet Grottröj.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Jag vill ha ett ex men hämta i Umeå så att jag slipper släpa hem det från Göteborg.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
luddwig;n226890 said:
Jag vill ha ett ex men hämta i Umeå så att jag slipper släpa hem det från Göteborg.
Jag tänkte köra någon senare beställningsrunda för de som vill hämta ut på Grottröj #18 :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Björn Wärmedal;n226881 said:
Följande personer tar jag för givet att de vill ha, så de behöver inte beställa. Skulle du finnas med här men inte vilja ha så blir det mitt problem :)

[…]

Dante
Tänk så rätt du har.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag tror jag lyckades skriva upp mig nu men du får gärna kolla så att Markus Linderum verkligen kom med i rullorna.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Det har påpekats för mig att en stor del av världen inte drabbats av mitt tjat om GrottZine, så jag ska försöka mig på att förklara vad det här handlar om!

OSR-rörelsen kan måhända ha gått en del förbi, men det handlar i korthet om att spela som en gjorde förr. Dvs under hobbyns första årtionde, ungefär. Rörelsen har dominerats av olika spel som klonar, emulerar eller bygger på de äldsta regeluppsättningarna med syftet att uppmuntra en spelstil som premierar utforskande, kreativitet och problemlösande.

Här i Umeå arrangeras ett spelkonvent med fokus på just den här typen av spel fyra gånger per år. Konventet heter Grottröj och har hittills arrangerats 17 ggr. Under ett par års tid gav jag i samband med detta ut ett fansin med det fantastiska namnet GrottZine. Varje nummer var ett häfte på 16 svartvita sidor i A5-format med en upplaga på 30 exemplar. Åtta nummer kom ut totalt, med artiklar, äventyr och intervjuer med personer som är eller har varit aktiva inom rörelsen.

Vad jag nu (äntligen!) gjort färdigt är en samlingsvolym med allt tidigare utgivet material och mycket, mycket mer. Det är en svartvit bok på 200 sidor i A5-format, i mjukband och färgomslag. Det som tillkommit är några artiklar, några intervjuer och ytterligare 6 äventyr, som alla spelats på Grottröj genom åren. Det är alltså inte mindre än 14 äventyr i boken. Artiklarna berättar om vad OSR är, hur det började, hur du gör dungeonkartor och presenterar några av de bloggar som varit och är tongivande i rörelsen. Här har ni en innehållsförteckning (fetstilt är nytt material):

Förord
Spelledartips
Vad är det för skillnad på D&D?
Ode till en kungagrav
Martin, illustratör
Dungeon Dozen, blogg
Five Strange Artifacts
Blood & Bronze
Extrautrustning till rollpersoner
Ten Foot Polemic, blogg
Jennell Jaquays
Tolv magiska svärd
Stonehell Dungeon
Sword and Planet
Mark Hunt
Hur en hamnar på annan planet
Thomas Denmark, Warriors of the Red Planet
Snabb SLP
Kartritning i Gimp
Vad finns i sektens förråd?
James Raggi, Lamentations of the Flame Princess
Jim Magnusson, illustratör
Faeries, Character Class for BECMI
Ten Foot Pole, blogg
Björn Ramsten, illustratör
Rykten om trollpackan
Gobotaurus
Isfälla med magiskt vaxljus
Vad finns i kistan?
Marv Breig
Grognardia, blogg
Last Gasp Grimoire, blogg
Mattias och Terje, Svärd och Svartkonst
Stacy Dellorfano
Häxbrunnen
Ett ljus i herrens hus
Porten till Yattar Khan
Zyhokochevs krypta, del 1
Zyhokochevs krypta, del 2
Goffmans koffert
Callistodimman
I djungelns mörker
Getkultens katakomber
Fate of the Purveyor
Stormkullens fasor
Lady Christina's Resting Place
Bjorgstammens näste
Grispalatset
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Finemang! Jag köpte ju bara nummer 1... och skrev givetvis aldrig något för fanzinet... som en riktig tummen-i-rumpan-kille!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
slanfan;n226978 said:
Finemang! Jag köpte ju bara nummer 1... och skrev givetvis aldrig något för fanzinet... som en riktig tummen-i-rumpan-kille!
Du skrev en bloggrecension till första numret, vill jag minnas. Utan att veta varför du skrev det ens, för jag hade inte berättat att jag skulle ge ut ett fansin :)
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Björn Wärmedal;n226986 said:
Du skrev en bloggrecension till första numret, vill jag minnas. Utan att veta varför du skrev det ens, för jag hade inte berättat att jag skulle ge ut ett fansin :)
J*sus Kr*stus! Jag är ju faktiskt bidragande i den svenska OSR rörelsen! Publicerad först av alla, ever, i Grottzine! direkt efter ledaren i nummer 1!

Jag ska fanimig signera mitt eget ex!

Ses på GC :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag har fått provtrycket! Det betyder att jag tänker lägga beställningen på alla exemplar till gothcon ikväll.

Bilder kommer strax.
 

Hakoon

Veteran
Joined
18 Mar 2014
Messages
51
Instämmer med föregående talare! Vart möts vi?
Inte många dagar kvar nu innan konventet drar igång! :)
 
Top