Nekromanti [Promotion] Apocalypse World 2e på Kickstarter

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Den som har koll på Vincent Baker vet att det snackats om det ett tag men nu är alltså andra utgåvan av AW ute på Kickstarter. Nya utgåvan verkar vara rätt lik den första på det stora hela men det är en del ändringar gällande till exempel HX. Såhär skriver de själva om skillnaderna:
If you're already familiar with Apocalypse World and you're interested in the changes we're making, stay tuned for our updates. You'll see a couple of obvious, big changes—streamlined Hx, a whole new set of battle moves, a threat map instead of fronts—and if you know your stuff, you'll be able to spot a bunch of smaller changes too.
Och det finns redan en update där man kan ladda ner en preview på playbooks och moves. Jag har inte järnkoll på playbooksen men det ser ut som att en eller ett par extra playbooks har smugit sig in i grundreglerna (Quarantine finns väl till exempel inte i första utgåvan?). Noterar två nya moves: "do battle" och "sucker someone".

I alla fall: Här är länken till Kickstartersidan.

Det är en slimmad kampanj utan fullt med stretchgoals och sånt. Frakt till Sverige kostar $18, boken i sig $28 så det blir $46 för en bok. Dock finns även ett alternativ för delad fraktkostnad där man köper fyra böcker till halverad fraktkostnad per person (totalt $112+$36).

Jag behöver väl för övrigt knappast säga det men målet har uppnåtts med råge vid det här laget.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Kan tillägga att "do battle" inte är en move utan flera, det finns en hel ny kategori av så kallade "battle moves" (någon listade dem i en kommentar, verkar vara ett tiotal olika). Osäker på vad jag tycker om det, det känns som att det lägger på ett extra lager komplexitet och att man går in i "battle mode" så fort någon börjar slåss.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
kloptok: dela på kostnaden för en bok?

EDIT: DU kan få ha den hos dig så länge du tar med den när vi lirar!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Dock finns även ett alternativ för delad fraktkostnad där man köper fyra böcker till halverad fraktkostnad per person (totalt $112+$36).

Jag, Dimfrost och walium vill ha varsitt exemplar. Finns det en fjärde person i Linköping som är intresserad?
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Ringkvist Logistics för samtal med the Bakers om distribution i Europa, vi får se vad vår italienska motpart kan dra till med. Oavsett omfattningen av distribution kommer vi erbjuda Apocalypse World 2nd Edition till återförsäljare i Sverige när spelet är färdigt. Så, alla ska få. Alla.
 
Top