Nekromanti [promo] Boningen stänger

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Jocke;n206728 said:
Den var för svår att skriva.

Men det är 5+ och det absolut bästa som kom ur friformsscenen på det tidiga 00 talet.
Det är lite så att sista delen handlar lite för mycket om att Björkelid gillar att forska om Uppsala och studenter, så spelledaren måste berätta för spelarna vad de ska göra och varför de ska göra det innan scenen spelas upp i många av scenerna.
Jag skulle säga att mittendelen, Ur Afgrunden, är den bästa.

Jag misslyckades också med en text om Finna Dolda Ting (men den hade jag bara lovat ett förlag att skriva)
Det där var lite på skoj med tanke på att jag hetsat om recensionen sedan innan jag själv köpte den. Håller med om att sista delen är lite svårare. Själv gillar jag nog första delen bäst. Lyckades skrämma upp spelarna rejält...

Tack oavsett för en grym blogg och för tipset med Upsalasviten!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Jocke;n206662 said:
och släppte ett cyberpunkspel som ingen köpte.

Hey! Vissa av oss köpte det! Jag hade det rentav som referensmaterial när jag skrev Rotsystem.

Hursomhelst, jag erbjuder mig också att bistå med webbutrymme om det finns grejer ni vill ha uppe. På min privata server som står här i mitt vardagsrum; utrymmet är gratis.

Skicka mig ett PM om det är intressant.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Jag har verkligen uppskattat boningen (i det tysta). Hoppas ni nappar på Magnus eller Kranks erbjudande!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Vi kom på att jag hade en gammal domän och jag har lassat över allt dit. Får se vad som händer med domänen. Krävs lite jobb att fixa till alla länkar och sånt. Men man kommer kunna läsa de gamla inläggen även i framtiden.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Jag har spelet Teknochock en gång. Bara det placerar det bland top 10% av världens spel. Jag tyckte dessutom om det, så ytterligare några pinnhål upp.

Det är det spel som jag varit närmast att börja skriva tredjepartsgrejer till, även om jag i slutändan gjorde egna spel i stället. Teknochock dock mycket trevligt, hade jag en grupp skulle jag inte banga för att spela det igen.
 
Top